درباره کرونا ویروس بیشتر بدانیم
۱۳۹۹ سه شنبه ۲۹ مهر
1398/12/07
توصيه هاي تغذيه اي
به گزارش روابط عمومي معاونت بهداشتي ؛ عنايت الله كليج " مدير گروه تغذيه معاونت بهداشتي " توصيه هاي تغذيه اي براي پيشگيري از بيماريهاي تنفسي و كرونا را عنوان كرد.
وي گفت: عملكرد سيستم ايمني بدن نقش مهمي در پيشگيري از بيماريهاي تنفسي از جمله بيماري ويروس كرونا دارد لذا با مصرف روزانه منابع غذايي ويتامين سي مثل مصرف سبزي و سالاد همراه غذا , ميوه هاي حاوي ويتامين سي مثل پرتقال , نارنگي , ليمو شيرين , كيوي و سبزيهاي داراي ويتامين سي مثل انواع كلم , گل كلم , شلغم , فلفل سبز و فلفل دلمه اي , جعفري , پيازچه , شاهي , گوجه فرنگي از منابع غذايي خوب ويتامين سي هستند.
بعنوان مثال مصرف روزانه يك عدد پرتقال يا دو عدد نارنگي ويتامين سي مورد نياز روزانه بدن را تامين مي كند .هويج و كدو حلوايي و سبزي هاي تيره مثل اسفناج , برگ چغندر و برگ هاي تيره رنگ كاهو هم از منابع خوب اين ويتامين هستند.
 
وي تصريح كرد: لذا براي پيشگيري توصيه مي گردد نكات زير را رعايت نمايند:
- هر روز سبزي يا سالاد همراه با آب ليموترش يا آب نارنج تازه استفاده كنند.
- از هويج يا كدو حلوايي در غذاهاي روزانه استفاده شود.
- مصرف پياز خام به دليل داشتن ويتامين سي همراه با غذا توصيه مي شود.
- از مصرف سوسيس و كالباس و ساير فست فودها و غذاهاي چرب و سنگين اجتناب شود.
- كمبود ريز مغذي ها مثل آهن و روي هم سيستم ايمني بدن را تضعيف مي كند .از منابع غذايي اين 2 ريز مغذي مثل حبوبات بعنوان جايگزين مناسب گوشت , شير و لبنيات و سبزيهاي برگ سبز و انواع خشكبار بيشتر استفاده شود.
- در صورتي كه علائم سرماخوردگي داريد , از غذاهاي آبكي مثل سوپ و آش همراه با آب ليموي تازه و مايعات گرم استفاده كنيد.
- از ميوه هاي حاوي آنتي اكسيدان فصل مثل انار , پرتقال هاي تو سرخ , گريپ فروت و ... استفاده كنيد.
تعداد بازدید:
141
نویسنده:
منبع:
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
Powered by DorsaPortal