دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
۱۴۰۳/۲/۶
1399/10/03
/ تشکیل جلسه راهبردهای 7گانه شبکه بهداشت و درمان بن

 

در این جلسه که با حضور معاون فتاح پور ریاست-سلیمی معاونت و مسئولین واحدهای ستادی روز چهارشنبه 3 دی ماه99 در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان بن با هدف #گزارش وضعیت روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، فتاح پور ریاست شبکه عنوان نمود این جلسه پیرو جلسه استانی تشکیل شده در این خصوص در روز گذشته برگزار میشود و بر اجرای دستورالعملهای کشوری این طرح تاکید نمود.

ریاست شبکه افزود:با توجه به جلسه روز گذشته معاونت بهداشتی خوشبختانه شبکه بهداشت و درمان بن کمترین مسلئه را در خصوص اجرای طرح داشت ولی انتظارات زیادی هست و مسئولین راهبردهای7 گانه موظند بر اساس دستورالعمل روند اجرای برنامه را سازماندهی کنند.

در ادمه فتاح پور به راهبردهای 7 گانه اشاره نمود و نکاتی را به مسئولین و عوامل اجرایی راهبردها یادآوری نمود: این نکات شمال موارد زیر میباشد:

-         راهبرد 1 تشدید نظارت بر پروتکلهای بهداشتی و اعمال قانون: نقش نیروهای هلال احمر بیسار کمرنگ میباشد- نیروهای بسیجی و داوطلب هیچ گونه اقدام قانونی و تذکر انجام ندهند- نیروهای بسیجی و داوطلب حتما میبایست یونیفرم مخصوص داشته باشند.

-         راهبرد2 تست گسترده- هدفمند و هوشمند: بیشترین هدفمندی بین شبکه های 9 گانه مربوط به شبکه بن بوده و انتظار میرود با توجه به درصد بالای رپید تست های مثبت ، و احتمال بیشتر بودن کانون آلودگی ، تست های rapid افزایش یابند.

-         راهبرد3 بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند:

در این خصوص رحمانی مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها، گزارشی از وضعیت موجود و توضیحاتی در مورد سامانه و   CTاینکه تمامی افراد کرونا مثبت و خانوارهای آنها باید حضوری مورد بررسی قرار گیرند و افراد مبتلا به بیماری زمینه ای باید در منزل مراقبتها و مداخلات پزشکی را دریافت کنند و برای جلوگیری از خروج از خانه، داروهایشان تامین گردد و در صورت نیاز، به تیم حمایتی معرفی شوند.

ریاست شبکه در ادامه تشریح فالیتهای راهبرد 3 نکات زیر را یادآور شد:

-         از تمامی افراد محتمل بایستی تست گرفته شود.-روزانه ،افراد شناسایی و ردیابی شده و توصیه به قرنطینه خانگی آمارگیری شوند.-هر روز به تعداد 3 نفر دارو، برای توزیع رایگان تحویل تیم مراقبتی گردد.-نسخه جدید فلوچارت تشخیص و درمان کرونا در اتاق تمامی پزشکان موجود باشد.- غربالگری تمامی افراد تحت پوشش حضوری انجام شود.- مراقبت HC   و حضور در منازل باید با رضایت و داوطلبانه باشد.- تمام آمار افراد تست مثبت و خانواده های آنها باید در سامانه ثبت گردد.

-         راهبرد4 آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی:

-         تمامی همکاران ستادی در گروه ها و کانالهای مجازی عضو شوند و از اطلاعیه ها آگاهی داشته باشند.

-         معاون بهداشتی و مسئولین راهبردها عضو گروههای استانی شوند.- پمفلت های دریافتی از معاونت بهداشتی توزیع گردد.

-         راهبرد5 حفاظت از گروهای آسیب پذیر:

-         سالمندان از لحاظ گروه بندی ( سبز- نارنجی- قرمز- قرمز تیره) بدقت بررسی شوند- اصول حمایتی برای افراد با تست رپید مثبت رعایت گردد.

-         راهبرد 6 تعیین ف اعلام هوشمند و هدفمند محدودیتها:

-         2 موضوع برگزاری مراسم دهه فاطمیه و سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی بر اساس مصوبات ستاد استانی کرونا پیگیر و انجام شود.

-         راهبرد 7 تقویت درمان سرپایی و کاهش موارد بستری:

-         بر تمامی فرایند نمونه گیری ، جوابدهی نمونه، و جداسازی محوطه نمونه گیری و جوابدهی بصورت اصولی، نظارت انجام شود.- پزشکان توسط واحد ستاد گسترش توجیه شوند از تمامی دستورالعملهای طرح اطلاع داشته باشند و تاکید شود در اجرای طرح نیاز به آمبولانس نیست.- وسایل حفاظت شخصی به اندازه کافی بین مراکز تحت پوشش توزیع گردد.

تعداد بازدید:
75
نویسنده:
منبع:
آدرس : بن ، میدان بابا پیراحمد ،جنب اداره مالیاتی، شبکه بهداشت شهرستان بن
کدپستی : 8858158494     تلفن :  33720926-038
دور نگار :  33720211 -038
@skums.ac.ir
تاریخ بروز رسانی 1403/02/06
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal