دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/07/10
کاهش فوتی ها مهمترین هدف سیستم بهداشت و درمان در مدیریت بحران شیوع بیماری کرونا است
وبدا؛ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهارمحال و بختیاری جز بهترین استان ها در مدیریت بحران شیوع بیماری کرونا محسوب می شود.
به گزارش وبدا؛ دکتر قاسم جان بابایی در بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: شیوع کرونا برای همگان درس آموخته هایی دارد که عدم بهره گیری از آنها به نوعی ظلم محسوب می شود.
وی تصریح کرد: تا کنون نه تنها تغییری در ساختار ویروس کرونا رخ نداده است بلکه با قدرت سرایت پذیری بیشتر سلامت تمامی گروه های سنی را به شدت تهدید می کند.
وی همچنین اظهار داشت: بررسی روند شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد، هرگونه سهل انگاری آسیب های شدید و جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
دکتر جان بابایی افزود: روند شیوع بیماری در کشور سینوسی بوده و پس از هر تعطیلی با اوج گیری مجدد بیماری مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: نگرانی ها از تعطیلی های پیش رو همچنان باقی است.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا طی مدت شیوع آن در کشور جان افراد زیادی، حتی در بین گروه های سنی جوان را گرفته است.
وی ادامه داد: آنفلوانزا سرایت پذیری کمتری نسبت به ویروس کرونا دارد و با رعایت پروتکل های بهداشتی میزان شیوع این بیماری نیز کمتر خواهد شد، اما برنامه ریزی ها برای توزیع واکسن بین گروه های در معرض خطر انجام و این گروه ها واکسن را دریافت خواهند کرد.
دکتر جان بابایی گفت: به زودی از پرستاران، پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی استان به واسطه مدیریت خوب بحران کرونا تقدیر بعمل خواهد آمد.
وی با بیان اینکه، کادر بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری از ماهر ترین و متعهدترین نیروهای سیستم بهداشت و درمان کشور هستند لذا باید به بهترین شیوه از این عزیزان دلجویی و تقدیر بعمل آید خاطر نشان کرد: آینده شیوع بیماری کووید 19 نا مشخص است و عدم رعایت پروتکل ها و افزایش بار مراجعات بیمارستانی، خستگی و فرسودگی کادر درمانی را در پی خواهد داشت.
وی در خصوص کنترل شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: تعطیلی کسب و کارها باید بعنوان آخرین راه کار برای مقابله با بیماری کووید 19 اعمال شود و تا حد امکان آموزش دانش آموزان بصورت مجازی و ازحضور دانش آموزان در مدارس کاسته شود.
وی ادامه داد: همچنین توصیه می شود، با حمایت دستگاه های حاکمیتی و قضایی استان با یک برنامه کلی، میزان شیوع بیماری کرونا را به حداقل برسانید.
دکتر جان بابایی در پایان متذکر شد، مهمترین هدف سیستم بهداشت و درمان در مدیریت بحران شیوع بیماری کرونا کاهش فوتی های ناشی از این بیماری است، چرا که خسارت مرگ و میر انسانی غیرقابل جبران و برای جامعه تلخ است.
گفتنی است، دکتر جان بابایی در نهمین روز از مهرماه 99 به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.
تعداد بازدید:
826
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal