مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/06/26
حضور فعال نیروهای اورژانس در کنار مردم در روزهای کرونایی
وبدا; رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با شیوع بیماری کرونا حجم کار نیروهای اورژانس 4 برابر شده است اما اورژانس آمادگی کامل برای ارائه خدمت به مردم استان را دارد.
به گزارش وبدا; دکتر محمد حیدری در برنامه زنده شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز استان مورخ 24 شهریورماه 99، افزود: در حال حاضر که وضعیت استان به لحاظ بیماری کرونا بحرانی است، نیروهای اورژانس برای خدمت‌رسانی به مردم در آماده‌باش کامل هستند.
رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 17 هزار مأموریت اورژانس در این استان انجام شده است، ادامه داد: از این تعداد یک هزار مأموریت مربوط به بیماران کرونایی است.
وی با بیان اینکه برخی بیماران مبتلا به کرونا بی علامت هستند و این موضوع خطر ابتلا پرسنل اورژانس که در مأموریت‌های مختلف بر بالین آن‌ها حاضر می‌شوند را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: 10 درصد از نیروهای اورژانس در چهارمحال و بختیاری به کرونا مبتلا شدند ولی خوشبختانه مورد فوتی در نیروهای اورژانس ثبت نشد.
حیدری خاطرنشان کرد: در هر شهرستان یک آمبولانس ویژه کرونا برای انتقال بیماران کرونایی پیش‌بینی شده است، ارائه خدمت به این بیماران بستگی به شرایط بیمار دارد، در صورتی که علائم بیماری شدت داشته باشد باید حتما با اورژانس تماس حاصل شود.
رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه یکی از معضلات اورژانس 115 مزاحمت‌های تلفنی است، اضافه کرد: سال گذشته از 800 هزار تماس که با اورژانس استان گرفته شد، 150 هزار مزاحمت تلفنی بود.
وی یادآور شد: اپراتورهای اورژانس محدود هستند و کسی که برای اورژانس مزاحمت ایجاد می‌کند در واقع حق آن‌هایی که در همان زمان نیاز مبرم به کمک دارند را ضایع می‌کند، این کار باعث می‌شود امدادخواهانی که نیاز واقعی به خدمات اورژانس دارند از آن محروم شوند.
حیدری اظهار داشت: 51 پایگاه اورژانس در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، از این تعداد 17 پایگاه شهری و 34 پایگاه جاده‌ای است، مدت زمان امدادرسانی در پایگاه‌های شهری از 8 دقیقه به 5 دقیقه و در پایگاه‌های جاده‌ای از 14 دقیقه به 9 دقیقه تقلیل پیدا کرده است.
رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: هر پایگاه اورژانس یک محدوده جمعیتی را پوشش می‌دهد، ممکن است در یک محدوده در یک زمان چند تماس با اورژانس گرفته شود، این مسئله ممکن است مدت امدادرسانی را به میزان کمی افزایش دهد.
وی با اشاره به 26 شهریورماه روز اورژانس گفت: افتتاح و راه‌اندازی سامانه اتوماسیون عملیاتی، سامانه تله مدیسین، سامانه پایش مراقبت‌های درمان و افتتاح پایگاه اورژانس پل زمانخان ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز هستند.
وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته از فردا بالگرد اورژانس به صورت ثابت در چهارمحال و بختیاری مستقر می‌شود و از روز چهارشنبه خدمت‌رسانی انجام خواهد گرفت، افزود: استقرار این بالگرد کمک شایانی به خدمت‌رسانی به مردم در مناطق دور دست خواهد کرد.
حیدری تاکید کرد: بالگرد اورژانس چهارمحال و بختیاری از هلی‌کوپترهای سبک مناسب برای مناطق کوهستانی و صعب‌العبور است که از خدمه بسیار مجربی بهره می‌برد.
تعداد بازدید:
956
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal