مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/06/26
مردم نگران کمبود واکسن آنفولانزا نباشند/توزیع واکسن حداکثر تا دو هفته آینده
وبدا؛ معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم نگران کمبود واکسن آنفولانزا نباشند، واکسن به میزان کافی از طریق وزارت و بخش خصوصی تامین شده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر شهنام عرشی در برنامه زنده شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری مورخ 25 شهریورماه 99 افزود: حرکات و رفتار ویروس کرونا ناآشنا است، بنابراین همچنان باید توجه ویژه به رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم و مردم بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر بگیرند.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تلاش بسیاری زیادی در بخش بهداشت و درمان در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است، ادامه داد: آنچه در این استان بیش از دیگر استان‌ها به چشم می‌خورد استفاده همگانی مردم از ماسک است.
وی عنوان کرد: در آستانه فصول سرد سال هستیم لذا باید محافظت فردی بیشتر باشد.
عرشی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای انجام شده مشخص شد در مراکز 16 ساعته و دیگر مراکز تابعه بهداشت و درمان در چهارمحال و بختیاری اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن آنفولانزا در هیچ کجای کشور توزیع نشده است و حتی پرسنل بهداشت و درمان نیز این واکسن را دریافت نکردند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود حداکثر طی دو هفته آینده این واکسن توزیع شود.
وی یادآور شد: هیچ نگرانی بابت واکسن آنفولانزا نباید وجود داشته باشد، چراکه میلیون‌ها دوز واکسن از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی خریداری شده است.
عرشی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت چندین برابر سال‌های قبل واکسن آنفولانزا خریداری کرده است و اولویت تزریق این واکسن با گروه‌های پرخطر همچون افراد بالای 60 سال، زنان باردار، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای است، گفت: مردم عجله‌ای برای تزریق این واکسن نداشته باشند.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: نباید نگرانی آنچنانی از بابت بیماری کرونا داشته باشیم بلکه نگرانی عمده بیماری کرونا است چراکه قدرت سرایت بیماری آنفولانزا 10 برابر کمتر از کووید_19 است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تلاش‌های بسیار زیادی درخصوص مبارزه و کنترل بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام داده است، افزود: مردم همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشند تا کادر و پرسنل بهداشت و درمان نتیجه این اقدام مردم را ببینند.
تعداد بازدید:
917
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal