مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1399/06/26
اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انتشار اطلاعیه ای این کارگروه بیست و پنجمین روز از شهریورماه سال 99 و اعلام آخرین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا و تشریح وضعیت شیوع این بیماری در استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است، طی 24 ساعت گذشته 269 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 48 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، در این اطلاعیه با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 13 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد آمده است، هم اکنون 156 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 125 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
درخشان افزود: همچنین با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته 6 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 215 نفر اعلام شده است.
وی گفت: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان 33نفر اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در ادامه این اطلاعیه آمده است، بیشترین آمار مبتلایان به کرونا به نسبت جمعیت مربوط به شهرستان بن و پس از آن به ترتیب شهرستان های فارسان، شهرکرد و بروجن می باشد. در شبانه روز گذشته تست حدود 120 نفر از مراجعین سرپایی مثبت قطعی اعلام شد و فوتی های 24ساعت گذشته از گروه سنی 27 تا 88 سال هستند و این درحالی است که، خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان نیز از خطر ابتلا به کرونا در امان نیستند.
وی اظهار داشت: در اطلاعیه بیست و پنجمین روز از شهریورماه 99 کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه، طی روزهای اخیر شاهد رشد چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا هستیم آمده است، در صورت تداوم چنین روندی با مشکل جدی کنترل این بیماری منحوس مواجه خواهیم شد.
درخشان گفت: در ادامه به حضور دکتر سید حامد برکاتی
مدیر کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گوی بخش خبری 20 صداوسیمای مرکز استان و تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور ، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان، طرح سنجش سلامت مدارس و تغییرات نرخ جمعیتی در کشور و استان اشاره
و آمده است، وضعیت مدارس استان به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا و حدود 70 درصد منطبق بر استاندارد های تعریف شده و در خصوص مسائل جزئی تر کاملا مطابق با دستورالعمل ها است. شاخص جایگزینی جمعیت در سال های اخیر و بویژه در 3سال گذشته در همه جای کشور و استان چهارمحال و بختیاری کاهشی بوده است.
به گفته وی، همچنین با بیان اینکه، مادران بعنوان رکن اساسی خانواده در رعایت پروتکل های بهداشتی محسوب می شوند از آنها خواسته شده است تا دقت بیشتری در اجرای دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند و 3اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله حدود 1:50 تا 2متری و شست و شوی مرتب و صحیح دست ها را توسط اعضای خانواده جدی بگیرند.
وی از دیگر نکات مطرح شده در این اطلاعیه به قرار گرفتن استان چهارمحال و بختیاری در جوار استان های با شیوع بالای بیماری کرونا و در مسیر تردد استان های جنوبی و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به شکل جدی تر است.
تعداد بازدید:
755
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal