مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۴
1399/06/28
دهمین اهدای عضو سال 99 با رضایت خانواده بیاتی در چهارمحال و بختیاری انجام شد
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: آدینه ای تلخ امروز برای خانواده محترم بیاتی اشکفتکی رقم خورد، تا منجی نجات بیماران مظلوم در انتظار عضو پیوندی باشند.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی افزود: کبد، کلیه ها بخشی از نسوجش، مرحوم اسماعیل بیاتی، 40 ساله از اهالی اشکفتک، ‌که بدلیل خونریزی مرگ مغزی به خواب ابدی رفت، سحرگاه بیست و هشتمین روز از شهریورماه 99 با رضایت خانواده سخاوتنمدش اهدا شد.
وی اظهار داشت : دومین اهدا عضو در هفته آخر تابستان نشان از شعور و فرهنگ و انسانیت بی نظیر هم استانی های سخاوتمند است.
دکتر رحمانی ادامه داد: شرایط واقعا تلخ و سختی در بیمارستان و بخصوص شرایط ویژه حاکم بر بخشهای icu ، مراقبت از بیماران درگیر با کرونا و وجود بار سنگین بر دوش عزیزان درمان گر و فرسایش و خستگی این روزهای عجیب نتوانسته خللی در دقت و هوشیاری همکاران غیور ما در ارائه خدمات به سایر بیماران وارد کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه در طول این هفته دو مورد مرگ مغزی از بخش icu به واحد فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه گزارش شد و این واحد بر حسب وظیفه مقدسش مکلف به فراهم آوری اعضا با ارزش بدن عزیز مرگ مغزی جهت پیوند به بیمار نیازمند عضو است.
وی ادامه داد: بدون توجه به شرایط زمان و مکان، خادمین پرتلاش این تیم دلسوزانه مراحل شناسایی، بررسی و تایید مرگ مغزی، مراقبت و رضایت گیری و عملیات جداسازی و اهدا عضو را با دقت و وسواس تمام و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام می دهند.
دکتر رحمانی با ابراز خرسندی از اینکه، در شش ماه اول سال تیم فراهم آوری اعضای چهارمحال و بختیاری جزء معدود تیم های فعال کشور بوده است که جایگاه عالی خدمات خود را حفظ کرده است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون اعضای 10 بیمار مرگ مغزی اهدا شده است.
تعداد بازدید:
859
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal