مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/07/15
زنان برای گذار از دوره سخت شیوع کرونا نیازمند آگاهی ، هوشیاری و حمایت همه جانبه در خانواده و جامعه هستند
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط سخت شیوع بیماری کووید 19 اظهار داشت: زنان برای گذار از این دوره سخت زندگی نیازمند آگاهی، هوشیاری و حمایت همه جانبه در خانواده و جامعه هستند.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا)، بیست چهارم لغایت سی ام مهرماه 99 افزود: هفته سلامت بانوان امسال در شرایطی برگزار می شود که با همه گیری کووید 19 مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: اگر چه شواهد ملی بین المللی حاکی از آن است، که در همه گیری کووید 19 ، خطر مستقیم بیشتری، سلامتی و حیات مردان را تهدید می کند اما تاثیر طولانی مدت این همه گیری، بر سلامتی جسمی و روانی و اجتماعی زنان می تواند آسیب های جدی به خانواده و جامعه وارد نماید.
جزایری خاطر نشان کرد: علاوه بر بیماری و مرگ و میر ناشی از کووید 19 در زنان، نگرانی های مرتبط با سلامت مادر و نوزاد در دوره بارداری و پس از زایمان در همه گیری فوق افزایش وظایف و مسئولیت های زنان در دوره همه گیری در خانواده، وظایف سنگین زنان برای اقدامات پیشگیرانه و ... آسیب های جدی به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان وارد خواهد آورد.
وی ادامه داد: در این شرایط کارکنان نظام سلامت از بهورز ، مراقب و مامام و پرستار و نیروهای خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستان های کشور نیز که اکثریت آنان را زنان تشکیل می دهند با مخاطرات جدی سلامت جسم و روان مواجه هستند.
رئیس مرکز بهداشت استان گفت: در چنین شرایطی انتظار می رود در هفته سلامت ملی بانوان به این وجه مهم همه گیری کووید 19 توجه ویژه ای معطوف شود.
جزایری در پایان از انتخاب شعار "سلامت زنان در دوره کرونا" و انتخاب عناوین مرتبط با این موضوع برای روز شمار هفته ملی سلامت زنان خبر داد.
تعداد بازدید:
704
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal