مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1399/08/01
نقش مؤثر بانوان در مدیریت و کنترل بیماری کرونا
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نقش بانوان در مدیریت بیماری کرونا هم در جامعه و هم در خانواده را بسیار پررنگ و اثرگذار عنوان کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در آیین تجلیل از بانوان مدافع سلامت مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، افزود: وظیفه اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی به صورت عام ارتقا سلامت جامعه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: اگرچه به معنای عام کلمه سیستم درمان مسؤولان حفظ سلامت جامعه است اما باید مطالبه‌گری و جلب مشارکت دیگر نهادها و مردم را نیز مدنظر داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه با تدوین و ارائه برنامه جامع سلامت در چهارمحال و بختیاری جو مشارکتی مناسبی در استان ایجاد شد و مسؤولان کلان استان بر آن تاکید بسیاری دارند، عنوان کرد: همگان حتی آن‌هایی که در سیستم سلامت نیستند موظف‌اند در حیطه سلامت زنان راهکار ارائه دهند، با توجه به اینکه زنان وارد عرصه کار شده‌اند مشکلاتی متوجه آن‌ها شده است لذا آسیب‌ها در این خصوص و راهکارهای مقابله با آن‌ها باید احصا شود.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: در همه بحران‌هایی که بشر با آن مواجه بوده است مردان به صورت عملیاتی درگیر بودند اما آسیب‌های روانی و تلاش برای حفظ حریم و شالوده خانواده برعهده بانوان بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیماری کرونا را بیماریی دانست که علاوه بر سلامت بر عرصه‌های دیگر زندگی بشر نیز اثرگذار بوده است، اضافه کرد: این بیماری بعضا منجر به ایجاد برخی تنش‌ها در خانواده‌ها شده است که تاثراتی بر سلامت جسم و روان زنان گذاشته است.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از تغییر رفتار حوزه اجتماعی و تغییر سبک زندگی در جامعه برعهده بانوان است، گفت: نقش بانوان در مدیریت بیماری کرونا هم در جامعه و هم در خانواده می‌تواند بسیار پررنگ و اثرگذار باشد.
تعداد بازدید:
740
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal