مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۴
1399/09/10
هفته اطلاع رسانی ایدز با شعار "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک" فرا رسید
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن هفته اطلاع رسانی ایدز ( 17-11 آذر ماه ) و اول دسامبر "روز جهانی ایدز" از انتخاب شعار "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک" با تاکید بر ضرورت توجه همگانی برای دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور در شرایط مواجه با کووید -19 خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: هر سال اول دسامبر به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و در سال 2020، توجه جهانی بر اپیدمی کووید 19 و تاثیر آن بر زندگی و معیشت افراد متمرکز است.
وی، حذف انگ و تبعیض، توجه به عموم افراد جامعه جهت دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور را از کلیدهای اصلی مواجه به اپیدمی هایی از قبیل کووید 19 و اچ آی وی برشمرد.
وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی ایدز اظهار داشت: انتخاب شعار "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک" این نیاز را ایجاد می کند که همانند نحوه ی پاسخ دهی به اپیدمی اچ آی وی، نحوه ی پاسخ دهی های جهانی سلامت را ببینیم که این امر مستلزم آن است که جهانیان به یکدیگر بپیوندند تا این اطمینان حاصل شود که بر روی مسئله ی سلامت سرمایه گذاری شده است، سیستم های سلامت تقویت شده اند، دسترسی به داروهای درمانی، واکسیناسیون و تست های تشخیصی با احترام به حقوق کلیه ی افراد در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
جزایری، آموزش و اطلاع رسانی در زمینه اچ‌آی‌وی و ایدز را یکی از استراتژی‌های برنامه کشوری پیشگیری از اچ‌آی‌وی/ ایدز در کشور عنوان کرد و افزود: با این وجود تعیین یک مقطع زمانی خاص در سال برای برجسته سازی موضوع و حساس کردن سیاستگزاران، مسئولان و آحاد افراد جامعه به موضوع اچ‌آی‌وی و ایدز و همراه کردن آنان برای پیشگیری از ایدز بسیار ضروری است.
به گفته وی، در جمهوری اسلامی ایران این مقطع زمانی خاص همزمان با سایر کشورهای جهان در نظر گرفته شده است و به عنوان "روز جهانی ایدز" در تقویم رسمی کشور گنجانده شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: روز جهانی ایدز امسال نیز همانند همیشه اهمیت دارد تا این نکته به افراد و دولت ها یادآوری گردد که هنوز نیاز اساسی برای افزایش بودجه جهت مبارزه با ویروس اچ ای وی برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی، تاثیر اچ آی وی بر زندگی افراد و بهبود کیفیت زندگی افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند، مورد نیاز است.
تعداد بازدید:
309
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal