مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۴
1399/09/10
حذف انگ و توجه به دریافت خدمات سلامت برای همه، محورهای هفته ایدز
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: حذف انگ و تبعیض و توجه به عموم افراد جامعه جهت دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور، از کلیدهای اصلی مواجه با اپیدمی‌هایی از قبیل کووید_19 و HIV است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: شعار جهانی امسال روز جهانی ایدز در سال 99 " همبستگی جهانی، مسؤولیت مشترک" است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همه ساله اول دسامبر به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده است، ادامه داد: در سال 2020 ، توجه جهان بر اپیدمی کووید_19 و تاثیری است که بر معیشت مردم گذاشته است.
وی با بیان اینکه در شرایط بحرانی همچون اپیدمی کووید_19، برجسته‌سازی نیازهای افرادی است که با HIV زندگی می کنند، عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران این مقطع زمانی خاص همزمان با سایر کشورهای جهان در نظر گرفته و به عنوان "روز جهانی ایدز" در تقویم رسمی کشور گنجانده شده است.
جزایری خاطرنشان کرد: روز جهانی ایدز امسال نیز همانند همیشه اهمیت دارد تا این نکته به افراد و دولت‌ها یادآوری شود که هنوز نیاز اساسی برای افزایش بودجه جهت مبارزه با ویروس HIV برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی، تاثیر HIV بر زندگی افراد و بهبود کیفیت زندگی افرادی است که با با این بیماری زندگی می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: علی رغم فعالیت‌ها و اقداماتی که در طول سالیان گذشته انجام شده، هنوز چالش‌های بسیاری وجود دارد که می بایست به آن توجه شود.
وی اضافه کرد: به منظور اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص، "هفته اطلاع‌رسانی ایدز" از 17 – 11 آذر ماه مد نظر قرار گرفته است، اهداف مورد نظر در این هفته اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص HIV/ ایدز و اهمیت پیشگیری از آن، جلب حمایت سیاستگزاران، مسؤولان و سازمان‌ها از برنامه‌های اطلاع‌رسانی و کنترل HIV/ ایدز و افزایش همکاری‌های بین بخشی، معرفی اقدامات، دستاوردها و چالش‌های موجود در زمینه برنامه‌های HIV/ ایدز در کشور، جلب مشارکت انجمن‌های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه‌های پیشگیری و کنترل HIV/ ایدز در کشور و برجسته‌سازی شعار روز جهانی ایدز و نهادینه کردن آن هستند.
جزایری به نامگذاری روزهای هفته اطلاع‌رسانی ایدزاشاره و یادآور شد: سه شنبه 11 آذربا عنوان افزایش تاب‌آوری سازمانی و افزایش دسترسی به خدمات و اطلاعات در شرایط بحران، چهارشنبه 12 آذر با عنوان خانواده و HIV، پنج شنبه 13 آذر با عنوان رسانه و HIV، جمعه 14 آذر با عنوان جوانان، نوجوانان و HIV شنبه 15 آذر با عنوان مسؤولیت اجتماعی و HIV یکشنبه 16 آذر با عنوان نقش سازمان‌ها و HIV و دوشنبه 17 آذر با عنوان نگاه مثبت، زند گی مثبت نامگذاری شده است.
تعداد بازدید:
212
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal