مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1399/09/10
هشدار متخصصین در خصوص زایمان های پیش از موعد و تحمیلی
وبدا؛ فوق تخصص نوزادان در چهارمحال و بختیاری، در خصوص تقاضای والدین برای زایمان های پیش از موعد هشدار داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر رویا چوپانی در گفت و گوی بخش خبری 20 صدا و سیمای استان در نهمین روز از آذرماه 99، با اشاره به تقاضاهای مکرر از سوی خانواده ها برای تعیین تاریخ زایمان و تولد نوزادان در تاریخ های رند با توجه به سپری شدن نهمین روز از نهمین ماه سال 99 اظهار داشت: تاریخ تولد دست کاری شده منجر به زایمان های غیر طبیعی است.
وی با بیان اینکه زمان زایمان طبیعی بین 38 تا 42 هفته از شروع بارداری بوده و زمان آن غیر قابل پیش بینی و به خواست الهی است. متذکر شد، زایمان های اجباری عوارضی را شامل می شود که قابل چشم پوشی نیست.
دکتر چوپانی، تعیین تاریخ های خاص برای زایمان را موجب بروز عوارض متعدد برای مادر و نوزاد از جمله بستری طولانی مدت مادر در بیمارستان، عفونت های محل زایمان، دستگاه تناسلی دانست و افزود: در شرایطی که نزدیک به یکسال است، با بحران شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم و با بستری مادر در مرکز درمانی خطر ابتلای به این بیماری افزایش می یابد و زایمان های تحمیلی آسیب زا است.
این پزشک متخصص، مادران باردار را از گروه های در معرض خطر کووید 19 برشمرد که بستری در بیمارستان ها برای زایمان های اجباری خطر ابتلا آنها به این بیماری را افزایش می دهد.
دکتر چوپانی، سندرم زجر تنفسی برای نوزاد و نیاز به بستری ، تحمیل هزینه های سنگین بیمارستانی، فلج مغزی ، عوارض شدید چشمی مانند کوری نوزاد، بیش فعالی ، اختلالات یادگیری را از جمله عوارض ناخواسته تولد های تحمیلی برشمرد.
تعداد بازدید:
325
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal