مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/09/11
اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در سحرگاه نهمین روز از آذرماه 99 خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی افزود: فصل پاییز خزان عمر پدری مهربان شد، پدری که اگر فرصت داشت سالها سایه اش بر سر فرزندانش و گرما بخش کانون خانواده بود.
وی تصریح کرد: تقدیر و مشیت الهی این چنین بود که خانواده فهیم و سخاوتمند اسماعیلی پیشنهاد تیم پیوند را برای اهدا عضو پیکر پدرشان بپذیرند و اجازه دهند که روح مرحوم اردشیر اسماعیلی پس از آسمانی شدن جاودانه شود و احیاگر زندگی چندین پدر نیازمند پیوند عضو شود.
به گفته دکتر رحمانی، در سحرگاه نهمین روز از آذرماه 99 در اتاق عمل مرکز آموزشی درمانی آیت ا... کاشانی اعضای با ارزش مرحوم اردشیر اسماعیلی، 46 ساله اهل و ساکن لردگان جداسازی و به بیماران نیازمند عضو هدیه شد.
وی افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی به شیراز و بخشی از نسوج وی به تهران منتقل شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، با اشاره به شرایط بسیار سخت حاکم بر مراکز درمانی و بخصوص بخش های مراقبت ویژه و جولان ویروس منحوس کرونا، دقت ویژه پرسنل سخت کوش بخش هایicu مراکز درمانی استان را که در کنار تلاش و سختی کار در این شرایط کرونایی از شناسایی و مراقبت ویژه از بیماران مرگ مغزی هم غافل نمی شوند را قابل تقدیر دانست و افزود: تیم فراهم آوری اعضای بیماران مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری همچنان جز تیم های فعال در سطح کشور هستند.
دکتر رحمانی اضافه کرد: پروسه پیچیده از شناسایی، مراقبت، انتقال و تایید و رضایت گیری از خانواده بیماران مرگ مغزی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام می شود.
وی در پایان، در این ایام که مبارزه با کرونا در راس خدمات مراقبتی و درمانی کشور قرار دارد از حمایت و توجه مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان و روسا ومدیران بیمارستان و بخش های مراقبت ویژه ، پرستاران بی نظیر و دلسوز icuهای استان تقدیر نمود.
گفتنی است، از ابتدای سال 99 تا کنون 14 اهدای عضو با رضایت خانواده های سخاوتمند بیماران مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.
تعداد بازدید:
286
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal