مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/09/11
جلسه کمیته استانی نظارت و پایش برنامه اچ ای وی ( SIP ) تشکیل شد

وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تشکیل جلسه کمیته استانی نظارت و پایش برنامه اچ ای وی ( SIP ) در آستانه فرا رسیدن هفته اطلاع رسانی ایدز ( 17-11 آذر ماه ) خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: این جلسه در دهمین روز از آذرماه 99 با محوریت هفته اطلاع رسانی ایدز، انتخاب شعار "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک" برای روز جهانی ایدز با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری، مدیران و نمایندگانی از دستگاه های متولی سلامت در استان در سالن شهید مردانی استانداری تشکیل شد.
وی تصریح کرد: در ابتدای جلسه ضمن اعلام اهداف و روز شمار هفته ایدز، شعار و برنامه های پیش بینی شده برای این هفته تشریح شد.
جزایری، تشکیل ستاد سیب استانی و شهرستانی با حضور دستگاه های متولی بر اساس پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کووید 19، پخش تیزر، زیر نویس و برنامه های آموزشی از طریق شبکه استانی و تاکید بر اطلاع رسانی همگانی از طریق رسانه های جمعی، جراید و خبرگزاری ها و فضای مجازی، چاپ و توزیع بروشور و تراکت های آموزشی از طریق صدا و سیما و نصب پوستر و بنر در محل های پر تردد، معرفی مراکز مشاوره بیماری های رفتاری را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در هفته اطلاع رسانی ایدز برشمرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به ممنوعیت برگزاری تجمعات با توجه به شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: امسال امکان برگزاری همایش های استانی وجود ندارد لذا وزارت بهداشت برنامه ای جامع را از طریق مجازی برگزار می نماید.
وی گفت: همچنین با آغاز هفته اطلاع رسانی ایدز تا پایان آذرماه 99، کلینیک سیار در سطح شهرستان ها و نقاط پرخطر مستقر و ضمن نمونه گیری از داوطلبان، آموزش و مشاوره های لازم به متقاضیان ارائه می شود.
جزایری، توزیع بسته های حفاظتی برای مراقبت و محافظت بیماران مبتلا به اچ ای وی در چندین مرحله را از جمله اقدامات حمایتی برای پیشگیری از ابتلا این بیماران به کرونا برشمرد و متذکر شد، کنترل بیماری اچ ای وی نیازمند همکاری و مساعدت تمامی دستگاه ها و متولیان امر است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه با آموزش و اطلاع رسانی و حمایت های انجام شده تعداد انگشت شماری از مبتلایان به اچ ای وی به کرونا مبتلا شدند که با شناسایی و اقدام به موقع درمان و بیماری کنترل شد افزود: در ابتدا شایعاتی در خصوص عدم ابتلای این بیماران به کرونا یا قطعی بودن مرگشان در صورت ابتلا مطرح بود که با اطلاع رسانی به موقع این مشکل نیز مرتفع شد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در پایان ، قابلیت و قدرت بالای سرایت، مشکلات تولید واکسن با توجه به ساختار و ماهیت ویروس را از نقاط مشترک ویروس اچ ای وی و کرونا برشمرد و افزود: نحوه سرایت اچ ای وی و کرونا وجه تمایز این دو ویروس است.
جزایری در پایان، کسب رتبه نخست کشوری در پوشش درمان و مراقبت بهنگام توسط چهارمحال و بختیاری را از موفقیت های این استان در امر پیشگیری، درمان و کنترل بیماری اچ ای وی برشمرد.
تعداد بازدید:
339
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal