مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1399/09/11
اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انتشار اطلاعیه ای این کارگروه در یازدهمین روز از آذر ماه سال 99 و اعلام آخرین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا و تشریح وضعیت شیوع این بیماری در استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است، طی 24 ساعت گذشته 225 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 63 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، در این اطلاعیه با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 30 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد آمده است، هم اکنون 275 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 227 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
درخشان افزود: همچنین با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته 2مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان 631 نفر اعلام شده است.
وی گفت: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان 55 نفر اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین در اطلاعیه یازدهمین روز از آذرماه 99 کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا آمده است، اعمال محدودیت های دو هفته ای موجب توقف منحنی رو به رشد شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری شد.
درخشان گفت: در ادامه نیز لازمه تداوم کاهش نسبی شیب منحنی شیوع بیماری کرونا با اعمال محدودیت های دو هفته ای در استان، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی بیان شده و آمده است، همچنان تنها و موثرترین راه غلبه بر کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت تنفسی است، تاثیر اعمال محدودیت ها در دراز مدت و حدود دو هفته دیگر نمایان می شود.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با بیان اینکه، به طور طبیعی با افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی و افزایش تعداد فوتی های ناشی از کرونا، مردم نگران و حساس تر می شوند و بیشتر نکات بهداشتی را رعایت می کنند و با کاهش شیوع نسبت به افزایش مجدد بار بیماری در صورت توجه کمتر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی تذکر داده شده است.
درخشان گفت: در ادامه نیز با بیان اینکه، تکرار این روند موجب ایجاد موج سینوسی در منحنی شیوع کووید 19 می شود که بارها از ابتدای شیوع این بیماری شاهد آن بوده ایم آمده است، هرگونه عادی انگاری و کم توجهی به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب ایجاد موج های جدید و تشدید خطر همه گیری بیماری کرونا است.
وی افزود: اشاره به حضور دکتر رحمانی و مهندس جزایری معاونین درمان و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت و گوی زنده برنامه رادیویی "مردم و مسئولان" و تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و تشریح و تدوین برنامه های مداخله ای برای کنترل کووید 19 از دیگر مباحث مطرح شده در این اطلاعیه است.
درخشان گفت: کمک معتمدان و بزرگان بختیاری در شهرستان کوهرنگ برای غلبه بر بیماری کرونا با تشکیل کمیته های مردمی و امضای میثاق نامه برای ممانعت از برگزاری مراسم های عروسی و عزا به کادر بهداشت و درمان استان و اهدای بخشی از محصولات کشاورزی برداشت شده کشاورزان شهرستان بن به آسیب دیدگان و بیماران مبتلا به کرونا را از دیگر مباحث مطرح شده در این اطلاعیه برشمرد.
تعداد بازدید:
211
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal