مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۵
1399/09/12
رعایت محدودیت های اعمال شده از سوی بیش از 96 درصد از گروه های شغلی 2 در چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی از سوی صنوف در این استان به خوبی رعایت می شود افزود: بر اساس اعلام گزارش تیم های نظارتی بیش از 96 درصد از گروه های شغلی 2 در استان محدودیت های اعمال شده را رعایت می کنند.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در برنامه زنده رادیویی "مردم و مسئولان " در یازدهمین روز از آذرماه 99 نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری روسا و مدیران ادارات استان برای کاهش ساعات کاری، دورکاری و کاهش تعداد کارکنان، استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با بیماری کرونا را مطلوب ارزیابی کرد.
وی افزود: مردم نیز همکاری خوبی برای خودداری از برگزاری تجمعات و مراسم های عروسی و عزا داشتند.
جزایری گفت: بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، استان چهارمحال و بختیاری جز 5 استان برتر در اعمال محدودیت های ویژه کرونایی است.
وی با بیان اینکه به زودی محدودیت های جدید پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد افزود: به طور کلی محدودیت های جدید در 5 حیطه اعمال می شود.
وی با اشاره به نارضایتی برخی از شهروندان از تجمع جوانان در پارک ها اظهار داشت: جوانان جز ناقلین سالم هستند که با بروز علایم خفیف و حتی بدون علامت می توانند بیماری را به سایر افراد در معرض خطر در خانواده انتقال دهند که با توجه به ضرورت توجه به این مسئله ضمن طرح موضوع در جلسه آتی ستاد استانی مقابله با کرونا، امید است با سرد تر شدن هوا شاهد کاهش تجمعات جوانان در پارک ها نیز باشیم.
وی با بیان اینکه پیش از این در شهرستان شهرکرد، 3 مرکز منتخب شامل: مرکز شماره 3 شهرکرد واقع در میدان چهارمحال، مرکز شماره 4 واقع در منظریه و کلینیک بیماری های حاد تنفسی جنب مرکز آموزشی و درمانی هاجر (س) شهرکرد تست تشخیص کرونا را انجام می دادند افزود: از روز شنبه تمامی 11 مرکز فعال در مرکز شهرستان شهرکرد تست سریع را برای بیماران مشکوک به کرونا انجام می دهند.
وی اضافه کرد: در صورت نصب اپلیکیشن ماسک، پاسخ تست در کمترین زمان (نیم تا حداکثر یک ساعت) به بیمار اعلام می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از مردم بعنوان ارکان اساسی نظارت های بهداشتی یاد کرد و افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و نقض دستورالعمل های بهداشتی ضمن تماس با سامانه 190 ، شماره تماس 124 مربوط به تخلفات صنوف، از طریق ارسال بارکد سه بعدی نصب شده در محل کار کسبه تخلفات را گزارش نمایند.
جزایری، در ادامه به اجرای طرح محله محور با محوریت مراکز بهداشتی بمنظور کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره داشت و افزود: 3 تیم ، حماتی با محوریت بسیج، مراقبتی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و نظارتی با محوریت هلال احمر در اجرای این طرح مشارکت دارند.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام فصل کشاوری و برداشت محصولات و احتمال افزایش شب نشینی ها و تشدید زنجیره انتقال بیماری کرونا از دهیاران و مقامات محلی خواست در این زمینه تذکر و همکاری لازم را با خانه های بهداشت و درمان داشته باشند.
وی در پایان از افرادی که علایم سرماخوردگی دارند خواست با رعایت 14 روز قرنطینگی و توجه به خود مراقبتی، احتمال انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده را به حداقل برسانند.
تعداد بازدید:
185
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal