مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/09/12
انجام تست سریع کرونا از هفته آینده در چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انجام تست سریع کرونا از هفته آینده در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در سی‌امین ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا مورخ 12 آذرماه 99 افزود: سیر افزایشی بیماری کرونا در مراجعه‌کنندگان سرپایی، بستری‌ها و بستری‌های بدحال طی 10 روز آینده متوقف شده و روند بیماری 20 تا 25 درصد کاهش داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه نرخ بروز بیماری در شهرستان‌هایی که قبلا در وضعیت قرمز بودند تغییر کرده است، ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، خانمیرزا، کیار و اردل در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های کوهرنگ و بن در وضعیت زرد و شهرستان‌ سامان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون 55 هزار نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شده است که از این تعداد 20 هزار و 404 بیمار مثبت شناسایی و 3 هزار و 523 نفر نیز در مراکز درمانی بستری شدند، عنوان کرد: در همین مدت 638 بیمار جان خود را از دست دادند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: حدود 55 درصد افراد گرفتار به کرونا بین 16 تا 45 سال سن دارند، این یعنی گروه فعال جامعه، در حالی که 20 درصد افراد بالای 60 سال جان خود را از دست می‌دهند، در بین موارد بستری نیز 3 درصد جان خود را بر اثر کرونا از دست می‌دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: ابزار لازم جهت تست‌های سریع کرونا از روز گذشته وارد استان شدند و قرار است از شنبه هفته آینده این تست جهت شناسایی بیماران انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اقدام از هفته آینده اعمال محدودیت‌های خاص و هدفمند است، در این راستا باید ابتدا کسی که بیمار است شناسایی و قرنطینه شود و سپس کسانی که با این فرد در ارتباط نزدیک (بیش از یک ساعت در فاصله کمتر از 1.5 متر) بودند را ایزوله کنیم، تصریح کرد: از شنبه کد ملی افراد مبتلا به کرونا در اختیار دستگاه‌های اداری و ارگان‌های چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیرد تا از ورود آن‌ها به اماکن جلوگیری شود، این اقدام در 15 اداره بزرگ استان ضروری و دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها می‌توانند اختیاری آن را انجام دهند.
دکتر شیرانی با بیان اینکه پیش از این برای نگه‌داری بیماران کرونایی از همراهان و استفاده می‌شد، اظهار داشت: اما با صدور مجوز استفاده از گروه‌های جهادی و گروه‌های دواطلب دانشجویی این وظیفه برعهده ایشان گذاشته می‌شود، این گروه‌ها ساماندهی شده‌اند، اما باید بحث بیمه آن‌ها حل شود، می‌توان از کمک‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی و یا سایر محل‌ها در این خصوص اقدام کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: اخبار مربوط به تولید و توزیع واکسن کرونا در کشور و جهان امیدبخش است و پیش‌بینی می‌شود در ابتدای سال 1400 واکسن کرونا وارد کشور و به گروه‌های مختلف مردمی تزریق شود.
تعداد بازدید:
693
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:18
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal