مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1400/01/21
اطلاعیه مهم معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص کلاس ها، کارآموزی، کارورزی و ... دانشجویان
وبدا؛ معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با انتشار اطلاعیه ای با توجه به شرایط قرمز کرونایی حاکم بر استان، نحوه برگزاری کلاس های آموزشی تا آخر فروردین ماه سال جاری را تشریح نموده است.
به گزارش وبدا؛ در متن این اطلاعیه خطاب به مسئولین، معاونین آموزشی، مدیران گروهها ، اساتید ، دانشجویان آمده است، با توجه به شرایط قرمز کرونایی حاکم بر استان و در اجرای دستورالعمل ها و نامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تاکید بر اجرای نامه مورخ 1399/09/15 (در خصوص انجام کارآموزی و کارورزی دانشجویان در شرایط اپیدمی کرونا) و همچنین با عنایت به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص تداوم فعالیتهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی با رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی، بدینوسیله نحوه برگزاری کلاس های آموزشی تا آخر فروردین ماه سال جاری تشریح می گردد .
در این اطلاعیه در خصوص کارآموزی پزشکی عمومی آمده است، دوره کارآموزی بدون تعطیلی با شرایط زیرادامه پیدا کند:
*حضور داوطلبانه و اختیاری کارآموز در بخش ها با ارایه درخواست کتبی دانشجو به دانشکده
در صورتی که دانشجو دو سوم دوره هر بخش را بر طبق کوریکولومهای آموزشی گذرانده باشد، مشروط به عدم غیبت بیش از حد مجاز (بیش از یک هفدهم ساعات حضور در بخش)، بخش آموزشی،گذرانده اعلام شده و قابل قبول خواهد بود .
در صورتی که طول دوره حضور در یک بخش کمتر ازدو سوم باشد، دانشجو موظف به گذراندن مجدد دوره است. بدیهی است که گذراندن دروس تئوری بالینی بصورت حضوری و یا مجازی و شرکت در آزمون آنها الزامی است.
دانشجویانی که تمایلی به ادامه دوره کارآموزی بالینی در شرایط حاضر و به دلیل نگرانی ازشیوع بیماری کووید-19 ندارند، با ارایه درخواست کتبی به دانشکده مبنی بر مرخصی تحصیلی،میتوانند از مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات استفاده کنند. از دانشجویان شهریه پرداز نیزبابت مدت مرخصی،شهریه ثابت اخذ نشود.
در صورت حذف کلی نیمسال تحصیلی به درخواست دانشجو، شهریه پرداخت شده محفوظ مانده و جهت نیمسال آینده محاسبه گردد.
در ادامه نیز با بیان اینکه، کارورزی پزشکی عمومی در تمامی دانشکده ها لازم است فعال و تحت هیچ شرایط تعطیل نباشد امده است، در شرایط قرمز، حضور کارورزان به صورت کشیک تعطیلات و بر حسب نیازحداکثر به صورت کشیک و پست کشیک و در شرایط غیرقرمز به صورت روتین و آموزش تلفیقی حضوری خواهد بود.
در صورت الزام و نیاز شدید حضور فراتر از کشیک کارورز در ایام قرمز، دانشکده ها می توانند از حضور دانشجویان کارورز داوطلب به صورت کامل استفاده کنند.
لازم به ذکر است که حضور کارآموزان و کارورزان در بخشهای اجباری آنان نظیر بخش های عفونی و داخلی و سا یر بخش هایی که بیماران کرونایی در آنان بستری می شوند، با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی ابلاغی الزامی است. در سایر بخش ها حضور مطابق معمول خواهد بود و دانشگاهها صرفا می توانند از خدمات کارورزان داوطلب در بخش های کرونایی استفاده نمایند. همچنین لازم است برنامه آموزشی گروهها ی بالینی مانند گزارش صبحگاهی و ژورنال کلاب و امثال آن ترجیحاً بصورت مجازی و آنلاین برگزار گردد.
گفتنی است، در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی دانشجویان دندانپزشکی بالینی نیز در این اطلاعیه آمده است، برای دانشجویانی که تمایلی به ادامه گذراندن دوره کارآموزی(نیمسالهای6تا 10 )به صورت حضوری ندارند با ارائه درخواست کتبی به دانشکده مبنی بر مرخصی تحصیلی،مرخصی آنان جزء سنوات تحصیلی محسوب نمی گردد. از دانشجویان شهریه پرداز نیز بابت مدت مرخصی تحصیلی به علت فوق، شهریه ثابت اخذ نشود. در صورت حذف کلی نیمسال تحصیلی به درخواست دانشجو، شهریه پرداخت شده محفوظ مانده و جهت نیمسال آینده محاسبه گردد.
در شرایط قرمز حضور کارآموزان دندانپزشکی به صورت روتین ضرورت نداشته و در شرایط غیرقرمز حضور آنان به صورت معمول و اموزش تلفیقی(مجازی و حضور ی) خواهد بود.
کارورزان دوره دکتری دندانپزشکی(نیمسال های 11و 12 )در شرایط قرمز به صورت کشیک حضور داشته باشند.
در صورت الزام و نیازبه حضور فراتر از معمول فعالیت کشیک کارورزان دندانپزشکی در ایام قرمز، دانشکده ها میتوانند از حضور کارورزان یادستیاران داوطلب استفاده کنند.
در ادامه نیز در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی سایر رشته ها آمده است، شیوه مدیریت کارآموزی و کارورزی سایررشته ها مانند پرستاری،مامایی و اتاق عمل و ...مشابه دانشجویان پزشکی است و دوره های کارآموزیایشان بنا به تقاضا ی ایشان باید باشد .
برای دوره دکترای تخصصی و ارشد نیز، روش ادامه آموزش همانند ترم گذشته خواهد بود.
آموزش دستیاران دوره تخصص پزشکی مانند مصوبات گذشته بوده و مشمول تعطیلات فعالیت آموزشی نمی باشند.  همچنین در این اطلاعیه در خصوص کلاس های تئوری، عملی و آزمایشگاهی آمده است، تمامی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته،کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی که از شروع نیمسال دوم تحصیلی 1400-1399 تا کنون به صورت مجازی ارائه گردیده است کماکان به صورت مجازی ادامه خواهد یافت و تمامی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی ،کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی که به صورت حضوری برگزار می گردید که از تاریخ 1400/01/24 لغایت 1400/01/28 (به مدت یک هفته) تعطیل و کلاس های مذکور طی این مدت و تا زمان رفع شرایط موجود صرفاً به صورت مجازی ادامه می یابد.
تعداد بازدید:
298
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal