مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1400/01/22
گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ابلاغ شد

وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابلاغ گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در گفت‌وگوی تلویزیونی بخش خبری 20 صدا و سیمای مرکز استان به تشریح، وضعیت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری و ضرورت های گذر از موج چهارم این بیماری،اجرای محدویت ها کرونایی و اجرای گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه گیری کووید-19 مبتنی بر "واکسیناسیون عمومی با هدف قطع زنجیره انتقال و کاهش مرگ و میردر قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخت.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط سختی را پشت سر می گذاریم و تا دو هفته آتی روزهای حساسی در پیش داریم.
به گفته وی، هم اکنون بیش از 87 درصد شهرها در وضعیت قرمز قرار گرفته و دید و بازدیدها و هم نشینی ها شرایطی را فراهم نموده که در بیمارستان های استان با ازدحام مراجعین و تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی مواجه هستیم.
جزایری افزود: از ویژگی های ویروس جهش یافته کرونا، سرعت بالا انتشار، سهمگین و حجیم تر بودن این موج و بی سابقه بودن تعداد مراجعین سرپایی، بستری و فوتی های ناشی از این بیماری است.
وی اظهار داشت: گام پنجم طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ابلاغ و ضمن تشدید بیماریابی ها، اقدامات حمایتی به مدت 6 ماه انجام می شود.
وی با بیان اینکه ، با اعمال محدودیت ها، حدود 28 رده شغلی مجاز به فعالیت هستند افزود: انتظار می رود، اتحادیه های شغلی داوطلبانه با پیوستن به کمپین و تعطیلی شغلشان، برای کنترل شیوع بیماری کرونا همکاری نمایند.
جزایری اظهار داشت: بازرسی ها برای اجرای محدودیت های اعمال شده، در 4حیطه توسط 4گروه نظارتی با همکاری برون سازمانی و مشارکت سایر سازمان ها در حال انجام است.
وی با بیان اینکه، با پروتکل شکنان برخورد جدی می شود و اقدامات خوبی از سوی تعدادی از دادستان ها برای برخورد با برگزار کنندگان مراسم های عزا و عروسی در استان انجام شده است متذکر شد، ادارات و بانک ها نباید به بهانه معطل ماندن مراجعین از اجرای مصوبه کاهش کارمندان خودداری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رساندن میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به بالای 90 درصد تا پایان فروردین ماه جاری از اهدافی است که برای کنترل شیوع بیماری کرونا دنبال می شود.
تعداد بازدید:
160
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal