مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1400/01/22
آغاز گام پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از آغاز گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه گیری ویروس منحوس کرونا در استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ مهندس سید راشد جزایری در نشست قرارگاه ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه گیری کووید-19 در قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در استان آغاز شد.
وی افزود: گام پنجم طرح شهید سلیمانی مبتنی بر "بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی " به عنوان طرح مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین با هدف قطع زنجیره انتقال و کاهش مرگ و میر همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری به مرحله اجرا درامده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه اولین گام بسیج ملی مقابله با همه گیری کووید_19 از هفتم اسفند 98 به مرحله اجرا رسید گفت: با توجه به دستاوردهای موفقیت امیز این طرح با رهگیری، مراقبت در منزل از افراد آسیب پذیر و نظارت و حمایت محله محور تداوم می یابد.
مهندس جزایری ادامه داد: اتحاد ملی و بهره مندی از مشارکت اجتماعی با کمک نیروهای بسیجی سایر سازمانها و داوطلبین سلامت به صورت محله محور و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ملی و مردمی در اجرای گام‌پنجم بسیج ملی واکسیناسیون کووید_19 الزامی است.
وی اضافه کرد: آموزش گسترده جامعه با هدف تغییر رفتار مردم و رعایت حداکثری دستورالعملهای بهداشتی رکن اساسی گام پنجم می باشد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بر اساس شواهد ایمنی جمعی به واسطه واکسیناسیون کووید_19 تنها راه قطع سریع زنجیره انتقال، کاهش مرگ و میر و افزایش ضریب درمان موفق مبتلایان می باشد.
مهندس جزایری ادامه داد: از این رو گام پنجم با محوریت واکسیناسیون عمومی از فروردین 1400 آغاز شد و با تقویت بیماریابی، شناسایی موارد تماس نزدیک با موارد مثبت، غربالگری و درمان سرپایی استمرار پیدا می یابد.
وی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 از طریق بیماریابی فعال و انجام حداکثری واکسیناسیون عمومی مردم در شش ماهه اول سال 1400 را از اهداف گام پنجم طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برشمرد.
مهندس جزایری اضافه کرد: در گام پنجم واکسیناسیون گسترده مردم مبتنی بر اولویت های تعیین شده در سند ملی، ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت فعال، شناسایی زودهنگام موارد مبتلا به کووید 19 و تعیین تکلیف افراد در مراکز تماس نزدیک آنان مراقبت از گروه‌های در معرض خطر با قرنطینه معکوس، اطمینان از جداسازی و قرنطینه خانگی، توسعه و بهبود کیفیت درمان سرپایی کووید_19 صورت می گیرد.
به گفته وی؛ آموزش همگانی با هدف تغییر رفتار، حفاظت و حمایت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای، تقویت فرآیند درمان سرپایی با هدف کاهش حداکثری موارد بستری، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون از راهبردهای این طرح است.
تعداد بازدید:
82
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal