مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1400/01/22
بیش از 80 درصد تخت های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری پر شد

وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در گفت و گوی بخش خبری 20صدا و سیمای مرکز استان از لغو اعمال جراحی معمول در بیمارستان های استان و تکمیل ظرفیت تخت های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در مراکز درمانی اشاره داشت.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی افزود: با توجه به تجربه درگیری سایر شهرستان ها بویژه استان های خوزستان و کهکلویه و بویر احمد موج شیوع بیماری کرونا بین 4 تا 8 هفته به طول می انجامد.
وی تصریح کرد: با توجه به سپری شدن حدود یک هفته از شیوع موج جدید کرونا در استان، احتمالا و به طور متوسط 4 تا 5 هفته دیگر این موج ادامه پیدا خواهد کرد.
دکتر رحمانی خاطر نشان کرد: هر چقدر پروتکل های بهداشتی، اصول قرنطینگی و محدودیت های اعمال شده بیشتر و دقیق تر رعایت شود، مدت زمان اوج شیوع بیماری کرونا در استان کوتاه تر می شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه، تخت های در نظر گرفته شده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در حال پر شدن است و بیش از 80 درصد ظرفیت این تخت ها تکمیل و تعداد خیلی کمی از تخت خالی هستند. افزود: در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر گردیده ، نقاهتگاه های در نظر گرفته شده برای بستری و نگهداری مبتلایان به کرونا ، آماده بهربرداری شوند.
به گفته وی، در شرایطی که وضعیت استان بحرانی است و تخت های بیمارستانی در حال پرشدن است، مردم با مراقبت بیشتر از سلامت خود، از انجام رفتارهای پرخطر، نزاع و درگیری، بی احتیاطی و بروز حوادث رانندگی تاحد امکان پیشگیری نمایند تا از بار مراجعات به مراکز درمانی کاسته شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در شرایط کنونی، اعمال جراحی غیر اورژانسی تعطیل و تنها به بیماران اورژانس و مادران باردار، بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند، بیماران دیالیزی و تالاسمی در بیمارستان های استان خدمت ارائه می شود، لذا مردم از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی خودداری نمایند.
تعداد بازدید:
180
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal