مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/01/24
اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انتشار اطلاعیه ای این کارگروه در بیست و سومین روز از فروردین ماه سال 1400 و اعلام آخرین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا و تشریح وضعیت شیوع این بیماری در استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است، طی 24 ساعت گذشته 944 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 125 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، در این اطلاعیه با بیان اینکه تست 372 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 70 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد، آمده است، هم اکنون 424 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 341 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
درخشان افزود: همچنین با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته 6 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 841 نفر اعلام شده است.
وی گفت: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان 52 نفر اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین در اطلاعیه بیست و سومین روز از فروردین ماه 1400 کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا آمده است، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد نمونه گیری های انجام شده 92هزار و 437مورد و تعداد ابتلایان قطعی به کرونا 31 هزار و 974 نفر اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در ادامه این اطلاعیه وضعیت تمامی شهرستان های استان قرمز اعلام شده است.
به گفته وی، در ادامه این اطلاعیه با اشاره به روند شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری آمده است، بزودی رکورد آمار مبتلایان به کرونا در آبان ماه 99 در این استان شکسته می شود.
درخشان گفت: همچنین در این اطلاعیه آمده است، اگر چه امروز تست اختصاصی برای تشخیص ویروس جهش یافته کرونا انجام نمی شود، ولی حداقل 50 درصد بیماران در استان، مبتلا به کرونای نوع انگلیسی هستند. بیشتر مراجعین سرپایی به مراکز درمانی را جوان تر ها و موارد بد حال مربوط به مسن سالان می باشند.
وی انجام واکسیناسیون کرونا برای 45 درصد کادر درمان استان را از دیگر مباحث مطرح شده در این اطلاعیه برشمرد و افزود: در ادامه نیز
موثر و بهترین راه مقابله با ویروس کرونا، شست و شوی صحیح دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بیان شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از دیگر مباحث اشاره شده در این اطلاعیه به تداوم واکسیناسیون گروه های هدف بر اساس اولویت های سند ملی واکسیناسیون کرونا در استان، انتظار مسئولین برای نیمه تعطیل شود شهرها و روستاها و پرهیز از هرگونه تجمع و برگزاری دورهمی خودداری با توجه به روند صعودی و تغییر رنگ تمامی شهرستان های استان ظرف 10 روز آینده، مصوب شدن تشدید محدودیت های کرونایی و حضور یک سوم کارکنان دولت در ادارات، تعطیلی مشاغل بجز مشاغل گروه 1 و آمادگی برای پذیرش بیمار در نقاهتگاه ها در صورت پر شدن ظرفیت های بیمارستان در ستاد استانی مقابله با کرونا و اعلام نیاز مسئولین دانشگاه علوم پزشکی برای اهدای کپسول اکسیژن از سوی خیرین سلامت را برشمرد.
تعداد بازدید:
247
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal