مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1400/01/24
کرونا در بیماران قلبی عروقی با عوارض شدیدتری بروز می کند
وبدا؛ فوق تخصص جراحی قلب و عروق شهرکرد گفت: بیماری کرونا باعث التهاب در بسیاری از اندام‌های بدن می‌شود که قلب نیز به عنوان یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن از این امر مستثنی نیست.
به گزارش وبدا؛ دکتر بهنام شاکریان در برنامه زنده شب های بام ایران از شبکه استانی سیمای جهانبین با بیان اینکه همچنان درمان قطعی برای کووید 19 تعریف نشده است اظهار داشت: افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون، دیابت، چاقی، مرض قلب و بیماری های قلبی و عروقی هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید 19 قرار دارند.
وی ادامه داد: در این افراد عوارض بیماری و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا حدود 2 برابر افزایش می‌یابد.
دکتر شاکریان اضافه کرد: همچنین کسانی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند به مراتب بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند و باید بسیار بیشتر از نرم جامعه در رعایت مسائل بهداشتی دقت نمایند.
وی خاطرنشان کرد: ویروس ناشناخته کرونا می‌تواند همه ارگان‌های بدن از جمله سیستم عصبی، کلیه، لوزالمعده، پوست و ... را درگیر کند و هیچ عضوی از این ویروس مصون نیست.
دکتر شاکریان گفت: پزشکان و دانشمندان در جهان و کشور در حال تحقیق و پژوهش برای تولید دارو و واکسن علیه بیماری کووید 19 هستند.
وی اضافه کرد: هم اکنون بیماران برای بهبود از درمان های حمایتی در مراکز بهداشتی و درمانی بهره مند می شود و تنها راه نجات و زنده ماندن رعایت اصول اولیه بهداشتی همچون استفاده از ماسک، شستشوی 20 ثانیه دست ها، پرهیز از دورهمی ها و دید و بازدیدها می باشد که به عنوان کم خرج ترین راه به مردم توصیه شده است.
فوق تخصص جراحی قلب و عروق افزود: وی بزرگترین علت افزایش میزان بیماری زایی و مرگ و میر ناشی از کرونا را کم شدن حساسیت ها در رعایت بهداشت، برگزاری عروسی و دورهمی و مسافرت ها بیان کرد.
وی با بیان اینکه هم اینک بخش های آی سی تقریباً مملو از بیماران کرونایی ست یادآور شد: ویروس کووید 19 همه اقشار و رده های سنی را درگیر می کند لذا برای مقابله با ویروس کشنده کرونا و تامین سلامت و زنده ماندن خودمان و عزیزانمان باید از دید و بازدید ها و دورهمی ها بپرهیزیم تا شانس زنده ماندن در جامعه افزایش یابد.
تعداد بازدید:
399
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal