مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1400/01/24
اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انتشار اطلاعیه ای این کارگروه در بیست و چهارمین روز از فروردین ماه سال 1400 و اعلام آخرین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا و تشریح وضعیت شیوع این بیماری در استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است، طی 24 ساعت گذشته 1352 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 148 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، در این اطلاعیه با بیان اینکه تست 482 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 80 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد، آمده است، هم اکنون 483 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 384 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
درخشان افزود: همچنین با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته 4 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 845 نفر اعلام شده است.
وی گفت: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان 55 نفر اعلام شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین در اطلاعیه بیست و چهارمین روز از فروردین ماه 1400 کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا با بیان اینکه، از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 تاکنون این تعداد بیمار بستری با علایم مشکوک به بیماری کرونا و مبتلای قطعی به این بیماری در استان به ثبت نرسیده بود آمده است، ظرفیت تخت های بیمارستانی مراکز درمانی استان به سرعت در حال تکمیل شدن است.
درخشان افزود: همچنین در ادامه با اشاره به بازدید، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جانشین فرماندهی سپاه پاسداران حضرت قمر بنی هاشم (ع) به همراه معاون درمان دانشگاه، رئیس اورژانس و معاون پرورشی آموزش و پرورش استان از نقاهتگاه سلامت چهارمحال و بختیاری آمده است، با توجه به سیر صعودی روند افزایش بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری و اشباع تقریبی تخت های بیمارستانی، طی این بازدید بر تجهیز و آمادگی نقاهتگاه جهت خدمات دهی به بیماران کرونایی در استان و اجرای گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه گیری ویروس کووید_19 در قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تاکید شد.
وی گفت: تداوم توزیع کمک های مومنانه بین اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا از دیگر مباحث اشاره شده در این اطلاعیه است.
تعداد بازدید:
129
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal