مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1400/01/25
ظرفیت تخت بخش های کرونایی بیمارستان های چهارمحال و بختیاری تکمیل شد

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از تکمیل ظرفیت تخت بخش های کرونایی مراکز درمانی این استان خبر داد و افزود: در حال حاضر برخی بخش ها تعطیل و تخت های آنها به درمان بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: در صورت تداوم چنین روندی و افزایش تعداد بیماران بستری مجبور به بستری بیماران مبتلا به کرونا در بخش هایی خارج از بیمارستان ها خواهیم شد.
وی، کمبود فضا و نیروی انسانی را از جمله مشکلات عمده در رابطه با پذیرش و درمان بیماران مبتلا به کرونا برشمرد و افزود: کادر درمانی بسیار خسته و پر مشغله هستند و با اضافه کار و فداکاری کبود ها را جبران می کنند.
دکتر شیرانی، از بکار گیری 150 نیروی پرستاری بصورت 89 روزه جهت خدمت در بخش های کرونایی خبر داد و در ادامه از پرستارانی که هم اکنون مشغول به کار نیستند جهت ثبت نام برای خدمت در بخش های کرونایی بیمارستان ها و یا محل هایی که برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در خارج از مراکز درمانی در نظر گرفته خواهد شد، دعوت بعمل آورد.
وی در ادامه به تداوم روند افزایشی تعداد مبتلایان و شیوع بیماری کرونا در استان اشاره و در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در بیست و پنجمین روز از فروردین ماه 1400 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 1341 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 161 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 555 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 60 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته دکتر شیرانی، هم اکنون 531 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 403 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته 7 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد ، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 852 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی همچنین از قرار گرفتن 58 بیمار مبتلا به کرونا در وضعیت وخیم خبر داد و افزود: هم اکنون این بیماران در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
292
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal