مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۵
1400/07/21
اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انتشار اطلاعیه ای این کارگروه در بیستمین روز از مهرماه سال 1400 و اعلام آخرین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا و تشریح وضعیت شیوع این بیماری در استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در متن این اطلاعیه آمده است، طی 24 ساعت گذشته 868 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 119 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، در این اطلاعیه با بیان اینکه تست 234 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 36 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد، آمده است، هم اکنون 280 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 222 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
درخشان افزود: همچنین با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته 3 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1607 نفر اعلام شده است.
وی گفت: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان 34 نفر اعلام شده و آمده است، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 226 هزار و 605 نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ابتلای 80 هزار و 388 نفر به کرونا قطعی شده است.
درخشان افزود: در ادامه این اطلاعیه به قرار گرفتن شهرستان های اردل، بروجن، شهرکرد، لردگان و فارسان در لیست شهرستان های با وضعیت نارنجی به لحاظ شیوع بیماری کرونا و شهرستان های بن، سامان کوهرنگ ، کیار و خانمیرزا در وضعیت زرد اشاره شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین در اطلاعیه بیستمین روز از مهرماه 1400 کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا بر لزوم رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی تاکید شده است.
به گفته وی، در ادامه این اطلاعیه با بیان اینکه، درصد کسانی که واکسن کرونا را بطور کامل دریافت کرده اند در استان به 35 درصد رسیده آمده است، با روند پیش رو به نظر می رسد، ظرف 20 تا 25 روز آینده بیش از 70 درصد جمعیت بالای 18 سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده باشند که عدد نسبتا مطلوبی برای ایجاد ایمنی جمعی است.در مورد دانش آموزان 12 تا 18 سال نیز این عدد به بالای 60 درصد رسیده و در بسیاری از شهرستان ها آمار واکسیناسیون دانش آموزان بالاتر از میانگین کشوری است. در شهرستان های بروجن، شهرکرد و فارسان میانگین واکسیناسیون دانش آموزان نزدیک و در برخی نقاط نیز پایین تر از میانگین کشوری است که همکاران در این شهرستان ها فعالیت‌هایشان را تشدید نموده اند. از مردم انتظار می رود، بویژه در این سه شهرستان برای واکسیناسیون دانش آموزان یک اقدام جدی تر بعمل آوردند.
تعداد بازدید:
212
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal