مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1400/07/25
مصرف محصولات غذایی دارای نشان ایمنی و سلامت گامی برای حفظ و ارتقای سلامت خود و جامعه
وبدا؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم توجه مصرف کنندگان به نشان ایمنی و سلامت بر روی محصولات غذایی گفت: مصرف محصولات غذایی دارای نشان ایمنی و سلامت گامی برای حفظ و ارتقای سلامت خود و جامعه است.
به گزارش وبدا؛ دکتر رضا محمدی با بیان اینکه، فرآوردهایی ایمن و سالم هستند که از مواد اولیه سالم و در شرایط خوب ، بهداشتی و فنی تولید شده باشند افزود: این محصولات علاوه بر حداقل ویژگی های خاص هر فرآورده، دارای خصوصیاتی است که در ارتقاء ایمنی و سلامت مصرف کننده موثر باشد.
وی، هدف از نشان ایمنی و سلامت درج شده در محصولات غذایی را ایجاد فضای رقابتی برای ارزیابی فرآورده های غذایی تولید داخلی برای اعطای نشان ایمنی و سلامت به منظور افزایش کیفیت محصولات غذایی و کاهش مصرف مواد مضر به منظور تشویق تولید کنندگان برای تولید محصولات سالم تر غذایی و آشامیدنی عنوان کرد.
دکتر محمدی از مزایای اعطای نشان ایمنی و سلامت نیز به تسهیل در تشخیص برترین ها از نظر ایمنی و سلامت توسط مصرف کننده ، ایجاد فضای رقابتی برای تولید کنندگان و ارتقای سلامت و ایمنی مواد غذایی اشاره داشت.
وی یادآور شد، نشان ایمنی سلامت یک سیب سبز رنگ (نماد سلامت) می باشد که عبارت ایمنی و سلامت در کنار آن نوشته شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه، از نشانگرهای رنگی تغذیه ای درج شده بر محصولات غذایی به عنوان بهترین راهنما برای انتخاب مناسبت ترین مواد غذایی یاد کرد و افزود: نشانگرهای رنگی تغذیه ای بعنوان یک متخصص تغذیه پیشنهادهایی را می دهد تا ما را در اتخاب آسان و سالمتر کمک کند.
وی از انرژی ، قند ، چربی، نمک و اسید های چرب ترانس بعنوان پنج شاخص موثر در سلامتی یاد کرد، که با نشانگرهای رنگی تغذیه ای در هنگام خرید یک محصول می توان در یک نگاه این شاخص ها را مورد ارزیابی قرار داد.
وی در ادامه ضمن توصیه به در اولویت قرار دادن محصولات غذایی دارای نشان ایمنی و سلامت از مصرف کنندگان خواست با پیوستن به کمپین سلامتی، اصلاح الگوی مصرف ضمن کاهش مصرف قند، نمک و چربی ها ، افزایش فعالیت و تحرک بدنی و مصرف سبزیجات و میوه ها حین تهیه مواد غذایی به نشانگرهای تغذیه ای درج شده بر محصولات، دقت و موادغذایی سالم تر را انتخاب نمایند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی غذا (24 لغایت 30 مهرماه ) از انتخاب شعار محوری " آگاهی، مدیریت، اصلاح الگوی مصرف غذایی برای مبارزه با کرونا" برای این هفته خبر داد.
تعداد بازدید:
207
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal