مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/07/30
ثبات روند میزان ابتلا و شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری/احتمال ورود به پیک ششم بیماری زیاد است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی دو هفته اخیر، میزان روند ابتلا و شیوع بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری با ثبات نسبی همراه بوده هرچند افت و خیزهای کوتاهی نیز وجود داشته است.
به گزارش وبدا، دکتر مجید شیرانی در گفتگو با رسانه ملی اظهار داشت: پس از فروکش کردن هر موج از شیوع بیماری، امکان رخداد پیک جدید وجود دارد.
وی افزود: احتمال ورود به پیک ششم بیماری کرونا در کشور و چهارمحال و بختیاری بسیار زیاد است، اما شدت شیوع آن نامعلوم است و با توجه به آمار بالای واکسیناسیون علیه این بیماری، پیش بینی می شود در پیک ششم، تعداد بستری و میزان مرگ و میر ناشی از ویروس نسبت به موج های قبلی کمتر باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در بیست و نهمین روز از مهرماه سال 1400 عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته 766 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 108 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 183 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 26 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: هم اکنون 275 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 224 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تأسف از فوت 4 مورد جدید ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 طی 24 ساعت گذشته در استان گفت: در حال حاضر مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری  1636 نفر می باشد.

وی یادآور شد: هم اکنون 32 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

شایان ذکر است: هم اینک شهرستان‌های اردل، بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در  وضعیت زرد و وضعیت شهرستان های بروجن، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان نارنجی است.
تعداد بازدید:
165
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal