مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1401/04/27
پیام تبریک مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت عید غدیر خم

وبدا؛ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در  دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پیامی فرا رسیدن عید سعید غدیر خم را تبریک گفت.
به گزارش وبدا؛ در متن پیام تبریک حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر صغیرا با اشاره به حدیث امام صادق (ع) که فرموده اند: روز غدیر خم عید بزرگ خداست، خدا پیامبرى مبعوث نکرده ، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته است.(وسائل الشیعه ج5،ص:224) آمده است، در هیجدهم ذیحجه سال دهم هجرت و در غدیر خم مقابل صد و بیست هزار نفر از مسلمانانی که از حجه الوداع بر می گشتند دست امیرالمؤمنین علی علیه السلام توسط پیامبر اکرم(ص) بالا رفت و با ندای رسای نبوت فرمود: من کنت مولاه فهذاعلی مولاه: هر کس که من مولای اویم این علی مولای اوست.
در ادامه این پیام آمده است، در روزی که جبرئیل ناقة رسول گرامی اسلام را متوقف کرد و عرضه داشت در این روز با اعلام ولایت علی بن ابیطالب، دین این مردم کامل شده و نعمت الهی بر آنان تمام گشت. در این روز رحمت واسعة الهی بر عالمیان سایه انداخت و در کتاب جاودانش خطاب به مردم فرمود: زین پس دین اسلام را برای شما برگزیدم و امروز کفار از دست اندازی به دین شما مأیوس شدند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر صغیرا در ادامه این پیام با بیان اینکه، روز غدیر؛ روز تجدید عهد و میثاق با ولی الله الاعظم امیرالمؤمنین است. روزی است که  تنها یگانه گوهر هستی توسط پیامبر اعظم به نام زیبای امیر مؤمنان نامیده شد و چه زیبنده است که مؤمنین امیرشان، علی است و مرامشان حیدری و اخلاقشان علوی است. چه افتخار از این والاتر و عظیمتر که انسانی طوق ولایت وصی پیامبر و خلیفة بلافصل رسول الله را بر گردن بیاویزد و ندا دهد که «من شیعة علی بن ابیطالب هستم» آورده است،اینجانب عید بزرگ غدیر را به همه مسلمانان، جامعه دانشگاهی و علمی بالاخص اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم با الگو گیری از آن امام همام در انجام وظائف خود کوشا باشیم و نام خود را در زمرة دوستان و محبین خاص آن حضرت ثبت و ضبط نماییم.
وی در پایان، یاد و خاطرة همة شهدای حق و حقیقت، خصوصا شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت، همانان که در مسیر مولایشان حرکت کردند را گرامی داشته و بر روح آنان درود فرستاده است.
تعداد بازدید:
169
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal