مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۵
1401/04/28
پوشش بیمه ای 119 قلم داروی otc با اجرای طرح دارویاری

وبدا؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با اجرای طرح ملی دارویاری 119 قلم داروی otc تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت و 366 قلم داروی پرمصرف بیماری های مزمن بیمه می شود.
به گزارش وبدا؛ دکتر رضا محمدی با اعلام این خبر افزود: طرح دارویاری با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 23 تیرماه در سراسر کشور به اجرا در آمد.
وی، هدف از اجرای این طرح ملی مهم را بهره مندی همه دهک های درآمدی از یارانه دارو، برقراری پوشش بیمه ای برای تمام افراد ایرانی و همچنین کنترل قاچاق دارو و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و رفع کمبودهای دارویی عنوان و نتیجه اجرای آن را اصلاح یارانه دارو، تامین پایدار دارو و بهبود دسترسی مردم به دارو دانست.
دکتر محمدی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح داروهایی که قبلاً بیمه نبودند و همچنین 350 قلم داروی ضروری پر مصرف بیماران مزمن زیر پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.
معاون غذا و داروی دانشگاه تصریح کرد: در این طرح مردم تغییری در پرداخت هزینه‌های دارویی نخواهند داشت و ثابت ماندن پرداختی از جیب بیماران از اهداف اصلی این طرح است.
وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور سه دهک اول جامعه به صورت خودکار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و سایر افراد جامعه که هیچگونه بیمه درمانی ندارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب درخواست بیمه سلامت خود را ثبت نمایند.
دکتر محمدی ضمن اشاره به دستور مقام عالی وزارت در خصوص اجرای مطلوب این طرح ملی یادآور شد: از زمان شروع این طرح کلیه داروخانه های سطح استان توسط کارشناسان امور دارویی معاونت مورد بازدید قرار گرفته و ضمن نصب پوسترهای اطلاع رسانی این طرح در سطح داروخانه ها روند اجرای طرح مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته است.
وی در پایان از شهروندان خواست، در صورت داشتن هر گونه شکایت، سوال یا ابهام در ساعات اداری روزهای غیر تعطیل با شماره تلفن های معاونت غذا و دارو: 03833335511 و 03833342413 و یا سامانه 24 ساعته 190 تماس حاصل نمایند.
تعداد بازدید:
300
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal