مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۰
1401/05/05
شیوع موج جدید کرونا در سایه عادی انگاری ها، پس از 3 ماه آرامش جامعه را سلب کرد
وبدا؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از 3 ماه آرامش، با شروع موج جدید کرونا از دو هفته گذشته، آرامش کشور و به تبع آن استان مختل شد.
به گزارش وبدا؛ محسن حسین میرزایی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، ورود مسافران و گردشگران، عادی انگاری ها ، کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی را از عوامل شیوع مجدد بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در حال حاضر 37 درصد و درصد استفاده از ماسک در استان 30 درصد است که در مقایسه با ماه های اخیر به شدت کاهش یافته است.
به گفته وی، در حال حاضر وضعیت 4 شهرستان شهرکرد، اردل، فارسان و کیار قرمز، شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار گرفته اند و شهرستان آبی به لحاظ شیوع بیماری کرونا در استان نداریم.
حسین میرزایی وضعیت موجود را بسیار شکننده و عادی انگاری را بسیار خطر ناک دانست و متذکر شد، هم اکنون در وضعیت طلایی برای مدیریت وضعیت موجود و پیشگیری از شروع موج جدید کرونا به سر می بریم.
وی با بیان اینکه باید به دور از ایجاد اضطراب و تشویش و نگرانی در جامعه، مردم را برای تزریق دز یادآور واکسن ترغیب و اقناع کرد افزود: استفاده از ماسک، تزریق دز یادآور واکسن کرونا و رعایت فاصله اجتماعی از اقدامات ضروری برای پیشگیری از موج جدید بیماری است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار یادآور شد، مدارس و دانشگاه ها جدی و با قوت بازگشایی خواهند شد و از فرصت باقی مانده برای مدیریت اپیدمی کووید 19 و فراهم نمودن تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزش عالی بهره خواهیم برد.
وی برگزاری مراسم های جشن طی روزهای باقی مانده تا شروع ماه محرم، برگزاری مراسم های عزاداری و مذهبی ماه محرم، را در فضای باز همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانست و افزود: مراسم ها در فضای بسته نیز باید با یک دوم ظرفیت مکان تجمعی برگزار شود.
وی ضمن درخواست از رسانه ها و صدا و سیما برای آگاهی بخشی و تشریح وضعیت کنونی و ضرورت های تزریق دز یادآور واکسن کرونا، بر ضرورت آمادگی 100 درصدی بیمارستان ها و مراکز درمانی تاکید کرد.
گفتنی است، تشکیل ستاد شهرستانی توسط فرمانداری ها از دیگرمباحث مورد تاکید معاون سیاسی و امنیتی استاندار در این نشست بود.
تعداد بازدید:
112
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal