مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1401/05/05
استفاده از ماسک در کلیه ادارت چهارمحال و بختیاری اجباری شد

وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به روند صعودی شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، استفاده از ماسک در کلیه ادارت استان اجباری شد.
به گزارش وبدا، دکتر ارسلان خالدی فر در گفتگوی زنده تلویزیونی بخش خبری شبکه جهانبین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مدافع سلامت چهارمحال و بختیاری و ضمن عرض خسته نباشید به کادردرمان استان اظهار داشت: پس از سه ماه آرامش در بحث کرونا به دنبال واکسیناسیون و رعایت دقیق موازین بهداشتی از سوی مردم، طی چند هفته اخیر آمار سرایت بیماری روبه افزایش رفته است.
وی از مردم خواست، همچون گذشته با همراهی کادر بهداشت و درمان، توصیه های ساده و قابل اثرگذار بهداشتی شامل رعایت فاصله فیزیکی و دستورالعمل های بهداشتی، پرهیز از تجمعات بویژه در فضای بسته، برگزاری مراسمات با رعایت بهداشت و در فضای باز را جدی بگیرند.
دکتر خالدی فر با بیان اینکه مردم باید در تمام فضاها و ارتباط با دیگران از ماسک استفاده کنند خاطرنشان کرد: تزریق دز یادآور واکسن کرونا در شرایط کنونی بسیار موثر است.
وی اظهار داشت: بر اساس مطالعه های اخیر و مقالات آمریکایی بر روی افراد بالای 50 سال (افراد واکسن زده و واکسن نزده)، میزان مرگ و میر در کسانی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند 29 برابر بالاتر بوده است.
دکتر خالدی فر اضافه کرد: اهمیت واکسن در پیشگیری از ابتلا و عوارض بیماری بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه نباید به شایعات درخصوص واکسن ها توجه کرد گفت: عوارض بیماری کرونا چندین برابرعوارض واکسن خواهد بود.
تعداد بازدید:
131
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal