مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۵
1401/05/15
روز عاشورا، روز حزن و اندوه و عزای اهل بیت عصمت و طهارت
وبدا؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت.
به گزارش وبدا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر صغیرا در این پیام با اشاره به سخن حضرت رسول اکرم(ص) که فرمود" آگاه باشید؛ خدا بر گریه‏کنندگان امام حسین علیه السّلام و اشخاصى که دشمنان او را لعنت کنند صلوات و رحمت می‌فرستد" گفت: روز عاشورا، روز حزن و اندوه و روز مصیبت و عزای اهل بیت عصمت و طهارت از راه رسید و شیعیان و محبین سیدالشهداء را در غم و اندوه قرار داد.
وی افزود: امام حسن مجتبی، آن سبط اکبر رسول خدا به برادرش حسین فرمود"لا یوم کیومک یا اباعبدالله؛ حسین جان هیچ روزی همانند روز شهادت تو نیست." تاریخ بشریت همانندش را ندیده و نخواهد دید. گویی می فرماید هیچ غمی و هیچ غصه ای در تاریخ به پای شهادت حسین بن علی نرسیده و نخواهد رسید.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: عزیز زهرا را دعوت کردند، از او استمداد طلبیدند در حالیکه شمشیرهایشان بر علیه او و اهل بیتش از غلاف خارج شده بود. به راستی چه مصیبتی را در عالم می توان همانند مصیبت شهادت طفل شیرخوار سیدالشهدا تصور کرد، آن هنگام که بعد از عطش بسیار، برایش تقاضای آب نمود، ولی جوابش را با تیر سه شعبة زهر آلود دادند و سپس هلهله و شادی راه انداختند که ما شیرخواره حسین را کشتیم و داغ پسر را بر دل پدرش گذاشتیم.
وی افزود: گفته اند و شنیده ایم که حسین مظهر سخا، جود و مهربانی بود، همانانی که جلویش صف کشیدند این را می دانستند اما شقاوت انسانی به جایی می رسد که نه تنها در مقابلش ایستادند، بلکه قسم خوردند سر از بدن مقدسش با لب تشنه جدا کنند. آری؛ شکمهایشان از حرام پر شده بود همانگونه که خود سیدالشهدا در کربلا به آنها فرمود: فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُم مِنَ الحَرَامِ وطُبِعَ عَلى قُلُوبِکُم؛ این که جلوی من صف کشیدید و قصد ریختن خون مرا دارید دلیلش آن است که شکمهایتان از حرام پر شده و قلبهایتان مهر زده شده و حق در قلوب شما جایگاهی ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر صغیرا در ادامه گفت: اینجانب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را به همة شیعیان و محبین آن حضرت تسلیت عرض می کنم. امید است همة ما از جمله شیعیان حضرتش قرار بگیریم همانگونه که فرمود: «شیعه ما کسى است که دلش از هرگونه خیانت و نیرنگ و مکرى پاک است».
وی در پایان بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسمات عزاداری تاکید کرد و گفت: ضمن گرامیداشت دهه اول ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و یاران باوفایش، یاد و خاطر شهدای مدافع سلامت را گرامی میداریم و برای کادر خدوم و زحمت کش درمان که بدون هیچ چشمداشتی با جان و دل جهت سلامتی جامعه تلاش می کنند از خداوند متعال آرزوی سلامتی و بهروزی داریم.
تعداد بازدید:
227
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal