۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
1397/06/24 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/thum-ea544606924ccd9c222c-230_256086CCCCCCC.png
از هر 7 تولد، يك نوزاد تحت تاثير ديابت بارداري(GDM) است
وب دا؛ سرپرست معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت استان چهارمحال و بختياري با بيان اينكه يكي از مسائل نگران كننده در جامعه شيوع بيماري هاي غير واگير از جمله ديابت است افزود: اين در حالي است كه از هر 7 تولد، يك نوزاد تحت تاثير ديابت بارداري(GDM) است.
به گزارش وب دا؛ سيد راشد جزايري تصريح كرد: به بيان ديگر نيمي از زنان مبتلا به ديابت بارداري، طي 5 تا 10 سال پس از زايمان، به بيماري ديابت نوع 2 مبتلا خواهند شد .
وي اضافه كرد: از همين رو زنان باردار نيازمند دسترسي بهتر به غربالگري، مراقبت و آموزش استاندارد بمنظور ارتقاي سلامت خود و فرزندانشان مي باشند.
جزايري گفت: همچنين مراقبين بهداشت بايد در زمينه ي شناسايي، درمان، مديريت و پيشگيري ديابت در بارداري آموزش ببينند و ارتقاي سلامت و تشخيص زودهنگام ديابت و ديابت بارداري بايد بخشي از ويزيت هاي پيش از زايمان باشد.
وي، لحاظ كردن سلامت و تغذيه دوران قبل و بعد از بارداري و همچنين اوايل كودكي در برنامه هاي پيشگيري از ديابت نوع 2 را لازم دانست و افزود: هرگونه اقدام امروز در راستاي اطلاع رساني، آموزش و مراقبت و پيشگيري از ديابت موجب ارتقاء سطح سواد سلامت، تغيير رفتار و حركت جامعه به سوي سلامتي و نشاط مي شود.
تعداد بازدید: 189
Powered by DorsaPortal