۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
1397/08/22 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/ghnghj.jpg
شناسايي 125هزار بيمار خاص در كشور
وبدا؛ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي  در آئين افتتاح 83 مركز ارائه خدمات جامع بيماران خاص از طريق ويدئو كفنرانس در 59 دانشگاه علوم پزشكي سراسر كشور ، از شناسايي 125هزار بيمار خاص در كشور خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دكتر قاسم جان‌بابايي افزود: از اين تعداد 32 هزار بيمار دياليزي هستند كه دو هزار و 700 بيمار دياليزي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي هستند.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افزود:  دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و دانشگاه علوم پزشكي مشهد  نيز به ترتيب با دو هزار و 200  و دوهزار و 100 بيمار رتبه دوم و سوم را از نظر تعداد بيماران دياليزي تحت پوشش خود دارند.
دكتر جان‌بابايي گفت : همچنين 19 هزار و 250 بيمار تالاسمي در كشور شناسايي شده است كه هرمزگان با هزار و 947 بيمار بالاترين آمار مبتلايان و زاهدان با هزار و 937 و مازندران با هزار و 925 بيمار بالاترين آمار مبتلايان تحت پوشش را دارند.
وي در ادامه از  شناسايي 10 هزار و 300 بيمار هموفيلي در كشور خبر داد و افزود: تهران با هزار و 81 بيمار، زاهدان با 834 و دانشگاه علوم پزشكي ايران با 750 بيمار رتبه اول تا سوم از نظر جمعيت تحت پوشش را به خود اختصاص داده اند.
دكتر جان بابايي گفت: : در حال حاضر 63 هزار بيمار «ام اس» در كشور شناسايي شده است كه اصفهان با 7 هزار و 829 نفر بالاترين بيمار ام اس را تحت پوشش خود قرار داده و دانشگاه شهيد بهشتي با 5 هزار و 200 نفر و شيراز با 4 هزار و 700 نفر به ترتيب رتبه‌هاي بعدي را  از نظر تعداد بيمار ام اس تحت پوشش را دارند.
وي تصريح كرد: بمنظور خدمت‌رساني به اين افراد و تأمين و مديريت داروهايشان ، آيين‌نامه خدمات بيماران خاص از سال گذشته ابلاغ شده است .
وي اظهار داشت: برنامه‌ريزي خوبي انجام شده تا  بيماران خاص در برخي مراكز،  در يك مكان مديريت شده خدمات دارويي و سرپايي شامل: خدمات دندانپزشكي و توانبخشي را دريافت نمايند.
گفتني است، در بيست و يكمين روز از آبان ماه 97 ، شبكه جامع بيماران خاص شهركرد همزمان با 83 شبكه در 59 دانشگاه علوم پزشكي درسراسر كشور بمنظور صرفه جويي در مصرف داروي بيماران خاص، سهولت دسترسي بيماران به درمان و دارو ، بهبود كيفيت زندگي اين بيماران ، به روز رساني برنامه درماني و تمركز در توزيع داروهاي خاص در مراكز جامع، ارائه مراقبت هاي چند وجهي شامل توانبخشي، فيزيوتراپي و دندانپزشكي و ساماندهي خدمات بيماران خاص با حضور وزير بهداشت از طريق ويدئو كنفرانس افتتاح شد.
تعداد بازدید: 146
Powered by DorsaPortal