۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
1397/12/27 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/ahmadiCCCCCCCCCCCC.jpg
از مصرف بي رويه كالاها و انجام اقدامات آسيب رسان بپرهيزيد
وبدا؛ سرپرست معاونت اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري نسبت به مصرف بي رويه كالاها و انجام اقدامات آسيب رسان هشدار داد.
به گزارش وبدا؛ دكتر علي احمدي با اشاره به اعلام استانداردهاي ملي و مصاديق فهرست هاي نهايي كالاها و اقدامات آسيب رسان به سلامت ، اين كالا و اقدامات را بيان كرد.
وي از جمله فراورده هاي گوشتي و غذاهاي آماده مصرف به انواع سوسيس و كالباس، ژامبون، ‌انواع ساندويچ و پيتزاي داراي سوسيس و كالباس و ژامبون، انواع سمبوسه و فلافل آماده شده با روش غوطه وري در روغن، پنير پيتزاي پرو سس (تاپينگ پيتزا) را نام برد.
دكتر احمدي از فراورده هاي شيرين و نوشيدني نيز انواع نوشبابه هاي گازدار با يا بدون قند، نوشابه انرژي زا،‌ نوشيدني مالت (ماء الشعير) طعم دار، انواع نوشيدني هاي ميوه اي گازدار و بدون گاز با محتواي آب ميوه 25 درصد و كمتر، انواع شربت و نوشيدني هاي غير ميوه اي و تزييني، فرآورده هاي يخي خوراكي و انواع پودر نوشيدني فوري را نام برد.
وي افزود: روغن هاي نيمه جامد مصرفي صنايع و خانوار و ساير اقلام خوراكي مانند انواع سس پرچرب (مايونز و سس سالاد و سس سفيد) با چربي بيش از 30 درصد، انواع فرآورده هاي سرخ شده در روغن بر پايه سيب زميني و غلات، ‌انواع فرآورده حجيم شده بر پايه ذرت، فراورده هاي كاكائويي و تافي و آبنبات را از ديگر كالاهاي آسيب رسان برشمرد.
وي همچنين به دخانيات و كالاهاي آرايشي شامل: فراورده هاي آرايشي تاتو و فراورده هاي طراحي پوست، فراورده هاي آرايشي رنگي پوست و مو ، انواع فراورده هاي برنزه كننده پوست،‌ انواع محصولات آنتي سلوليت و لاغر كننده موضعي، فراورده هاي صاف كننده، فركننده و كراتينه كننده مو اشاره داشت.
سرپرست معاونت اجتماعي اين دانشگاه، داروهاي با احتمال سوء مصرف شامل: قرص ترامادول در اشكال (قرص 100 ميلي گرم، ‌قرص 50 ميلي گرم، كپسول 100 ميلي گرمي، كپسول 50 ميلي گرمي، قرص 100 ميلي گرميSR ) و استامينوفن كدئين و كليه تركيبات كدئين دار را از ديگر كالاهاي آسيب رسان برشمرد.
دكتر احمدي در پايان خاطر نشان كرد: بر اساس قانون احكام دايمي برنامه هاي توسعه كشورماده 7- بند ج: هرگونه تبليغات خدمات و كالاهاي آسيب رسان به سلامت موضوع ماده 48 قانون الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت(2) بر اساس تشخيص و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و سازمان ملي استاندارد ايران از سوي همه رسانه ها ممنوع است.
تعداد بازدید: 406
Powered by DorsaPortal