۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
1398/09/19 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/downloadCCCCCCCCCCC.jpeg
نمك دريا مفيد يا مضر؟
وبدا؛ طي چند سال اخير تبليغات طب سنتي براي استفاده از نمك دريا بيشتر شده است و تاكيد آن‌ها بر استفاده از نمك دريا است و از طرفي كارشناسان تغذيه مصرف نمك دريا را تهديد جدي براي سلامتي افراد مي‌دانند.
به گزارش وبدا؛ مدير اداره نظارت بر مواد غذايي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، در خصوص مصرف نمك دريا اظهار داشت: مجوز استفاده از نمك دريا از سوي سازمان غذا و دارو صادر نشده است.
ابراهيم داوودي افزود: نمك دريا داراي ناخالصي و فلزات سنگين بوده كه به سلامتي انسان ضرر مي‌رساند و مصرف آن سرطان‌زاست.
وي با اشاره به اينكه بيماري‌هايي همچون فشارخون كه درگير آن هستيم، به دليل مصرف زياد نمك است، تصريح كرد: به طور كلي مصرف نمك در ايران بسيار بالاست، اما بهترين نوع نمك، نمك يددار تصفيه شده است، كه در زمان تصفيه شدن، يد به آن افزوده مي‌شود.
وي گفت: بايد مصرف نمك را به حداقل رساند و فرهنگ‌سازي لازم در اين زمينه صورت گيرد كه متاسفانه تبليغات بسياري بر روي غذاهاي پر نمك و ناسالم انجام مي‌شود.
داوودي بيان كرد: متاسفانه نمك‌هاي دريا كه در فروشگاه‌ها و عطاري‌ها موجود بوده و به فروش مي‌رسد، بر روي بسته‌ آن‌ها علامت سيب سلامت درج شده كه، مورد تائيد سازمان غذا و دارو نبوده و به صورت تقلبي در بازار عرضه مي‌شوند.
مدير اداره نظارت بر مواد غذايي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي شهركرد خاطرنشان كرد: 99 درصد نمك‌هاي دريا تقلبي هستند، گرچه بر روي بسته‌بندي آن‌ها برچسب سيب سلامت درج شده است، اما هيچ گونه ارزش غذايي ندارند.
تعداد بازدید: 486
Powered by DorsaPortal