۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
1398/09/19 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/thum-ea544606924ccd9c222c-230_256086CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.png
افتتاحيه برنامه مكمل ياري ويتامينD و آهن ياري در مدارس دخترانه متوسط اول و دوم چهارمحال و بختياري برگزار شد
افتتاحيه برنامه مكمل ياري ويتامينD و آهن ياري در مدارس دخترانه متوسط اول و دوم چهارمحال و بختياري برگزار شد
وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري، از برگزاري آئين افتتاحيه برنامه مكمل ياري ويتامينD و آهن ياري در مدارس دخترانه متوسط اول و دوم اين استان در هفدهمين روزاز آذر ماه 98 خبر داد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومي معاونت بهداشتي؛‌ سيد راشد جزايري با اعلام اين خبر افزود: ويتامبن D يك ريز مغذي است كه با كمك به جذب كلسيم براي سلامتي و استحكام استخوانها در بدن ضروري است.
وي تصريح كرد: اين ويتامين، علاوه بر تنظيم غلظت كلسيم و فسفر در بدن باعث تنظيم رشد و تكثير سلولي و جلوگيري از ازدياد بيش از حد سلولها مي شود و كمبود آن با ايجاد سرطان ها مرتبط است.
به گفته وي، علاوه بر اين، كمبود ويتامين D در نارسايي قلبي و ابتلا به ديابت نوع 2 نيز نقش دارد.
جزايري گفت: براساس نتايج آخرين بررسي انجام شده در كشور كمبود ويتامين D در ايران در گروههاي سني مختلف شيوع بالايي دارد و نزديك به 61٪ ميانسالان به كمبود اين ويتامين مبتلا هستند و اين رقم در گروه سني نوجوانان در استان 68 ٪‌مي باشد و با توجه به شيوع بالاي كمبود در عموم مردم بخصوص نوجوانان مصرف قرص 50 هزار واحدي هرماه يكبار توصيه مي شود.
رئيس مركز بهداشت استان اضافه كرد: در همين راستا در هفدهمين روزاز آذرماه جاري افتتاحيه برنامه مكمل ياري ويتامين D و آهن ياري در مدارس دخترانه متوسط اول و دوم استان بصورت نمادين در دبيرستان دخترانه باب الحوائج شهركرد با حضور جمعي از مديران و كارشناسان استاني و شهرستاني و اداره كل آموزش و پرورش و معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي برگزار شد .
جزايري اظهار داشت: در اين برنامه به مدت 9 ماه متوالي ماهانه يك عدد قرص ويتامين D به دانش آموزان به صورت رايگان داده مي شود و همچنين به مدت 4 ماه ( هر هفته يك عدد قرص فروس سولفات ) جمعاً به مدت 16 هفته همزمان با مكمل ويتامين D به دانش آموزان داده مي شود.
سرپرست معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در پايان خاطر نشان كرد: اين دانش آموزان سفيران ما در خانواده هاي خود هستند تا با فرهنگ سازي و نهادينه كردن استفاده از اين مكمل ها بتوانيم به رشد و ارتقاء سلامت جامعه كمك كنيم.
تعداد بازدید: 402
Powered by DorsaPortal