۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
1398/09/20 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/dar.jpg
طرح نسخه نويسي و نسخه پيچي الكترونيك در داروخانه‌هاي استان چهارمحال و بختياري اجرا مي‌شود
وبدا؛ مدير آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري گفت: طرح نسخه نويسي و نسخه پيچي الكترونيك در داروخانه‌هاي استان چهارمحال و بختياري اجرا مي‌شود.
به گزارش وبدا؛ عنايت الله سميع افزود: در اين طرح، بيماران به جاي ارائه نسخه كاغذي به داروخانه ها، از طريق نسخه الكترونيكي داروي خود را دريافت خواهند كرد.
به گفته وي، هم اكنون نسخه نويسي در ايران و برخي كشورهاي ديگر به صورت سنتي انجام مي شود كه با اجراي طرح نسخه نويسي الكترونيكي پزشكان، ضمن كاهش خطاي تجويز دارو و تشخيص، تداخل احتمالي داروها برطرف مي شود .
وي تصريح كرد: در معماري نسخه الكترونيكي تراكنش هاي الكترونيكي بين تجويزگر و نسخه پيچ اتفاق مي افتد.
وي ادامه داد: در اين معماري، سپاس به عنوان زيرساخت تبادل اطلاعات بين تجويزگر (Prescriber) و نسخه پيچ (Dispenser) قرار مي گيرد و براي راحتي در استفاده سرويس هاي سپاس در قالب يك كيت توسعه نرم افزار (SDK ) براي تجويز گر و نسخه پيچ ارائه شده است.
سميع خاطر نشان كرد: پروژه نسخه الكترونيكي از سال 1394 در كشور به صورت پايولت در بعضي شهرها اجرا شد و نسخه نويسي و نسخه پيچي الكترونيكي در منطقي كردن تجويز و مصرف دارو تاثير بسزايي خواهد داشت .
وي ادامه داد: تمامي سوابق و داروهاي مصرفي بيمار در پرونده الكترونيكي سلامت وي ثبت خواهد شد و بيمار در مراجعه به داروخانه صرفاً با ارائه شناسه نسخه (مندرج در نسخه چاپي كه پزشك به وي ارائه داده است) و يا ارائه كارت ملي مي تواند به دريافت اقلام دارويي تجويزي اقدام كند.
به گفته مدير آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه علوم پزشكي استان، در اين طرح، بيماران به جاي ارائه نسخه كاغذي به داروخانه ها، از طريق نسخه الكترونيكي داروي خود را دريافت خواهند كرد.
تعداد بازدید: 328
Powered by DorsaPortal