۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
1398/09/23 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/pezeshkc.jpg
مشاركت پزشكان در برنامه هاي آموزش ايدز وآنفلوانزا در مدارس شهرستان كيار
وبدا؛ سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان كيار ، از مشاركت فعال پزشكان در برنامه هاي آموزش ايدز و آنفلوانزا در مدارس اين شهرستان خبر داد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومي شبكه؛ رشيد طاهري افزود: در هفته اطلاع رساني بيماري اچ آي وي، علاوه بر كارشناسان مبارزه با بيماري ها و مراقبين سلامت مراكز خدمات جامع سلامت و بهورزان، پزشكان نيز مشاركت مطلوبي در روند ارايه آموزش هاي رويكرد نوين آموزش اچ آي وي و هشدارهايي براي آنفلوانزا داشتند.
وي تصريح كرد: اين عزيزان به مدارس تحت پوشش مراجعه و آموزش هاي لازم را به دانش آموزان و اولياء دانش آموزان ارايه مي نمودند.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان كيار در ادامه با اشاره به نقش سفيران سلامت در ترويج فرهنگ خود مراقبتي و ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه‌ به برگزاري جشن تقدير از سفيران سلامت شهرستان به مناسبت روز داوطلب اشاره داشت و افزود: به مناسبت روز جهاني داوطلب مراسم تقدير و تشكر از سفيران سلامت محله شهرستان كيار با حضور داوطلبان شهر شلمزار، دستنا و روستاي خراجي در تاريخ 20/9/98در محل سالن اجتماعات شبكه برگزارگرديد.
به گفته وي، در اين جلسه ضمن عرض خوشامدگويي و بيان اهداف جلسه و تبريك روز داوطلب توسط معاونت بهداشتي شبكه، توسط مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت نحوه ارزيابي عملكرد سفيران سلامت و همچنين دستورالعمل اجرايي اين برنامه بيان گرديد و در ادامه نيز توسط كارشناس واحد پيشگيري و مبارزه با بيماريها مباحث آموزشي HIV و آنفلوانزا ارائه شد و در پايان نيز از فعالان اين عرصه با اهداء هدايايي تقدير به عمل آمد.
طاهري در ادامه از برگزاري همايش باروري سالم/ازدواج آسان در دانشگاه پيام نور شلمزار خبر داد.
به گفته وي، جلسه آموزشي در خصوص ارتقاء نرخ باروري كلي با حضور فرماندار و همراهان و رئيس دانشگاه پيام نور جهت دانشجويان برگزار گرديد.
طاهري افزود: لله گاني، مسئول واحد سلامت خانواده و جمعيت شبكه، در خصوص اهداف برنامه باروري سالم در جهت ارتقاء نرخ باروري كلي و سياست هاي جمعيتي و ازدواج ساده توضيحات لازمه ارائه نمود و در ادامه نصيري فرماندار شهرستان كيار بر ارتقاء نرخ باروري تاكيد نمود.
تعداد بازدید: 307
Powered by DorsaPortal