۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
1398/11/20 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/20180905_100056CCCCC.jpg
اعزام تيم واكنش سريع شبكه بهداشت و درمان شهرستان كوهرنگ به روستاي سرآقاسيد
وبدا؛ سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان كوهرنگ، از اعزام تيم واكنش سريع شبكه به روستاي سرآقاسيد خبر داد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومي شبكه؛ حشمت اله منصوري افزود: طي تماس تلفني مسئول مركز خدمات جامع سلامت خويه در يازدهمين روز از بهمن ماه 98، مبني بر وقوع احتمالي اپيدمي آنفولانزا، مسئولين شبكه پس از هماهنگي با رياست و واحد مبارزه با بيماري هاي شبكه بهداشت و درمان استان، نسبت به اعزام تيم واكنش سريع به منطقه اقدام نمودند.
وي تصريح كرد: طي اين اعزام تيم واكنش سريع متشكل از پزشك عمومي، كارشناس مبارزه با بيماريها و اپيدميولوژيست به همراه دارو و وسايل نمونه گيري، واكنش آنفولانزا و وسايل حفاظت فردي و يك تيم مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي شامل: دو كارشناسان فوريتهاي پزشكي به همراه يك دستگاه آمبولانس و تجهيزات كامل در منطقه مستقر گرديد.
به گفته وي، اين تيم پس از طي نمودن مسافتي طولاني در مسيرهاي صعب العبور و كوهستاني از استان اصفهان و شهر فريدون شهر و روستاهاي اقماري در بازه زماني 12 ساعته به مكان مورد نظر رسيدند . منصوري اضافه كرد: اعضاء تيم اعزامي پس از ورود در محل به جمع آوري اطلاعات جمعيتي، تعداد بيماران و افراد در معرض خطر پرداختند و پس از برگزاري جلسه با پزشك مركز و بررسي وضعيت 60 مورد بيماري كه در روز جمعه به مركز مراجعه كرده بودند با همكاري پزشك فوكال پوينت علمي آنفولانزا ( دكترپناهنده ) اقدامات درماني و بهداشتي آغاز گرديد .
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان كوهرنگ، از جمله اقدامات صورت گرفته به انجام غربالگري و درمان جمعيت هاي پر خطر به تعداد 260 نفر و نمونه گيري از افراد با حال عمومي مشكوك به آنفولانزا با علائم تيپيك به تعداد 5 نمونه سوآپ گلو اشاره داشت.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: درمان جهت بيماران طبق دستورالعمل و نظر فوكالپوينت علمي آنفولانزا براي 30 نفر آغاز و آموزش عموم مردم درخصوص بيماري آنفولانزا به تعداد 40 نفر انجام شد.
منصوري، آموزش در مراكز تجمعي از قبيل مدرسه به تعداد 190 نفر، امامزاده و مسجد به تعداد 60 نفر و توزيع پمفلت و بنر آموزشي درخصوص آنفولانزا در بين جمعيت تحت پوشش را از ديگر اقدامات صورت گرفته در راستاي كنترل و پيشگيري از آنفولانزا در اين منطقه برشمرد.
تعداد بازدید: 253
Powered by DorsaPortal