۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
1398/11/20 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/8W4A2295CCC.JPG
تاكيد معاون توسعه مديريت و برنامه ريزي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد بر استفاده از ظرفيتNGO و سمن ها
وبدا؛ معاون توسعه مديريت منابع و برنامه ريزي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در جمع اعضاي تعدادي از سازمان هاي مردم نهاد و موسسات خيريه سلامت استان بر استفاده از ظرفيت اين عزيزان در ترويج فرهنگ خود مراقبتي و ارتقاء دانش سلامت تاكيد نمود.
به گزارش وبدا؛ دكتر علي ضامن صالحي فرد ضمن تقدير از زحمات و فعاليت هاي فعالين اجتماعي بويژه انجمن، NGOها و سمن ها و موسسات خيريه فعال در حوزه سلامت خاطر نشان كرد: در شرايط ايده آل و آرماني وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي با بكاري گيري تمام توان و امكاناتشان، تنها در تحقق 25 تا 30 درصد اهداف حوزه سلامت موثر هستند.
وي تصريح كرد: از پايين ترين تا بالاترين سطوح خدمت رساني در حوزه سلامت تنها قادر به مديريت بخش كوچكي از مسائل مربوط به حوزه سلامت هستند و مابقي اين مسائل به كمك مردم، نهاد ها و موسسات و انجمن ها و همكاري و هماهنگي بين بخشي و برون بخشي باز مي گردد .
وي اظهار داشت: مردم بيش از 50 درصد در تامين سلامت خود نقش آفريني مي نمايند .
وي با تاكيد بر لزوم ارائه آموزش هاي لازم در زمينه خود مراقبتي و ارتقاء سطح دانش و سواد سلامت جامعه افزود: مردم بايد در كنار همه مسائل روزمره بخشي از وقت خود را به حفظ سلامتشان اختصاص دهند.
دكتر صالحي فرد از انسان سالم بعنوان محور توسعه پايدار ياد كرد و افزود: براي شتاب بخشيدن به پيشرفت و توسعه كشور بايد سلامت مردم همواره مد نظر قرار گرفته و آموزش هاي سلامت محور بطور مستمر در تمامي سطوح جامعه ارائه شود.
وي، با اشاره به سابقه طولاني فعاليت سمن، NGO و موسسات اجتماعي افزود: فعالين اين عرصه ها بصورت خودجوش، بصورت غير سياسي و غيرانتفاعي و بدون هيچ چشم داشت و توقعي و بعنوان همراهان و بازوان توانمند براي دستيابي به اهداف متعالي جامعه فعاليت مي نمايند.
گفتني است، كارگاه آموزشي ويژه سازمان هاي مردم نهاد و موسسات خيريه سلامت استان در پانزدهمين روز از بهمن ماه 98 در سالن اجتماعات معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد برگزار شد.
تعداد بازدید: 152
Powered by DorsaPortal