۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
1398/12/03 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2019-12-04_07-56-27c.jpg
سبقت شايعات از ويروس كرونا

وبدا؛ رئيس دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري گفت: انتشار شايعات از ويروس كرونا پيشي گرفته و پيش از اپيدمي كرونا با اپيدمي هراس و اضطراب در جامعه مواجه هستيم.
به گزارش وبدا؛ دكتر مجيد شيراني صبح سومين روز از اسفندماه 98 در جمع معاونين بهداشتي، درمان و غذا و دارو و جمعي از روسا و مديران بيمارستان ها و متخصصين مربوطه با ابراز نگراني از شيوع برخي اخبار و اطلاعات غلط در خصوص كرونا ويروس و ايجاد هراس و اضطراب در جامعه بر ضرورت اطلاع رساني و آموزش صحيح در تمامي سطوح تاكيد نمود.
وي با بيان اينكه توجه به اخبار غير رسمي و بعضاً كذب موجب بي اعتمادي به مراجع رسمي اطلاعاتي و بسيار مخرب و آسيب زا است بر نقش موثر رسانه هاي جمعي براي انعكاس اخبار درست و به موقع و كاهش نگراني مردم اشاره داشت.
وي، ايجاد تقاضاي كاذب براي تهيه ماسك و كمبود در برخي داروخانه ها و مراكز عرضه را از ديگر مشكلات ايجاد شده در خصوص اين موضوع عنوان كرد و افزود: در درجه اول مردم بايد بدانند كه چه كساني نيازمند استفاده از ماسك هستند و استفاده غير صحيح و دفع نامناسب ماسك هاي آلوده چه خطراتي مي تواند به دنبال داشته باشد.
رئيس مركز بهداشت استان نيز در اين نشست با اشاره به اقدامات و هماهنگي هاي درون و برون بخشي انجام شده، به تشريح كميته هاي 9 گانه در سطح وزارت خانه پرداخت.
به گفته سيد راشد جزايري، در استان نيز 9 كميته شامل: درمان، مراقبت و پيشگيري، آزمايشگاه، آموزش، روابط عمومي، IT و ثبت داده ها ، تداركات و پشتيباني ، دارو و تجهيزات و انتظامي تشكيل و روساي آن معرفي گرديد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه نيز در اين نشست، مشكل اصلي در مواجه با ويروس كرونا را عدم آگاهي برشمرد.
دكتر فريدون رحماني ، رعب و ترس ايجاد شده در بين مردم را ناشي از بي اطلاعي آنان نسبت به بيماري، ميزان مرگ و مير ناشي از آن و انتشار اخبار نادرست عنوان كرد و افزود: مردم بايد بدانند علي رغم قدرت سرايت بالاي ويروس، ميزان كشندگي آن بسيار پايين تر از بسياري از بيماري هاي ويروسي است و مهمتر از همه امكان پيشگيري از آن با روش هاي ساده و كاملاً ابتدايي مانند شست و شوي منظم و صحيح دست ها و خودداري از تماس نزديك با افراد با علائم حاد تنفسي و شبه آنفولانزا مي باشد.
وي همچنين با اشاره به افزايش بار مراجعات غير ضروري افراد با علائم سرماخوردگي به مراكز درماني در اين خصوص اظهار داشت: پرهيز از حضور در مراكز تجمعي، استراحت كافي، داشتن تغذيه مناسب، خوردن ميوه و مايعات ضمن كمك به پيشگيري از شيوع ويروس در بهبود حال بيمار در مدت زمان كوتاه تر موثر است.
تعداد بازدید: 189
Powered by DorsaPortal