۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
1398/12/28 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/o.jpg
اجراي 90 درصد تصميمات ستاد مقابله با كرونا به همراهي مردم نياز دارد
اقبال عباسي روز دوشنبه در ستاد استاني پيشگيري و مقابله با بيماري كوويد 19 در چهارمحال و بختياري،با قدرداني از مجموعه تلاش‌گران اين حوزه به‌ ويژه پزشكان، پرستاران، بسيجيان، داوطلبان جمعيت هلال احمر، گروه‌هاي بسيج، بازار و نيروهاي مردمي تاكيد كرد:‌ مصوبات صادر شده در اين نشست به اجرا و رعايت آن از سوي مردم نياز دارد.

وي از مردم درخواست كرد، براي كاهش شيوع اين ويروس در خانه بمانند و مراعات كنند و اين روزها به‌منظور جلوگيري از شيوع و گسترش ويروس كرونا از خانه بيرون نيايند.

عباسي تصريح كرد:‌ وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز وعده داده در صورتي كه مردم 2 هفته در خانه بمانند، ويروس كرونا كنترل شود.

وي يادآور شد: براساس فرمان مقام معظم رهبري تدابير ستاد ملي مبارزه با ويروس كرونا براي همه لازم‌الاجراست.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت:‌ طبق آمار رييس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد اگر مردم رعايت نكنند و زنجيره شيوع را قطع نكنند، به‌ طور ميانگين روزانه 5 نفر در اين استان به ويروس كرونا مبتلا مي‌شوند.

وي گفت:‌ با اجراي طرح ملي بسيج پيشگيري از كرونا، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و دولتي بايد در راستاي اجراي مطلوب اين طرح همكاري داشته باشند.

عباسي تاكيد كرد: روساي كميته‌هاي ستاد استاني پيشگيري و مقابله با بيماري كوويد 19 در چهارمحال و بختياري در نشست‌هاي بعدي گزارش اقدامات خود را ارايه ندهند و فقط خواسته‌هاي نيازمند مصوبه خود را مطرح كنند.

وي افزود: با توجه به كمبود بيمارستان‌ها در چهارمحال و بختياري بايد تجهيزات و امكانات مورد نياز در اختيار دانشگاه علوم پزشكي شهركرد قرار گيرد، تا به‌صورت صحيح و به‌موقع در نقاهتگاه‌ها مديريت شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح كرد: هيچ شخص حقيقي و حقوقي بدون هماهنگي با دانشگاه علوم پزشكي شهركرد حق جمع‌آوري كمك به اسم مقابله با ويروس كرونا در استان را ندارد.

وي يادآور شد: هر اقدامي در راستاي پيشگيري و مقابله با بيماري كوويد 19 در چهارمحال و بختياري بايد با همكاري دانشگاه علوم پزشكي شهركرد باشد.

عباسي اظهار داشت: هيچ‌كدام از مديران دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري براي ارايه عملكرد خود در اين حوزه منع نشده‌اند، اما منبع اصلي ارائه آمار فقط دانشگاه علوم پزشكي است.

استاندار چهارمحال و بختياري تاكيد كرد: شركت مخابرات استان نسبت به افزايش سرعت اينترنت و كمك‌هاي ارتباطي، اقدام و براي اطلاع‌رساني‌هاي آموزشي درخصوص ويروس كرونا از طريق پيامك همكاري كند.

وي افزود: اختيار لازم براي محدود كردن مسيرها، ايست و بازرسي، كنترل ورودي‌ها و خروجي‌ها و ساير موارد مرتبط با پيشگيري و مقابله با بيماري كوويد 19 در چهارمحال و بختياري به فرماندارن شهرستان‌هاي 10 گانه استان داده شده است.

عباسي تصريح كرد: مرخصي‌هاي فرمانداران، بخشداران و تمامي اعضاي ستاد استاني پيشگيري و مقابله با بيماري كوويد 19 در چهارمحال و بختياري تا پايان ريشه‌كني اين ويروس لغو و حضور تمامي آنان در محل خدمت ضروري است.

وي يادآور شد: ورود گردشگر و مسافر به چهارمحال و بختياري همچنان ممنوع است و در مراكز اقامتي، تفريحي و گردشگري نبايد هيچ خدماتي به آنان داده شود.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: عوامل مختلف مستقر ايست و بازرسي‌هاي چهارمحال و بختياري از نظر بيمه، خدمات اداري، قضايي و موارد خدماتي ديگر،مورد حمايت هستند.

وي گفت: تامين مواد اوليه و ابزار لازم براي توليد ماسك، ‌دست‌كش و مواد شوينده در چهارمحال و بختياري اولويت اصلي مسوولان مربوطه باشد.

عباسي افزود: ‌ورود مرغ و گوشت به داخل چهارمحال و بختياري بايد زيرنظر و مورد تاييد جهاد كشاورزي، ‌دامپزشكي و ساير مراجع ذي‌صلاح قانوني انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختياري توصيه كرد: مردم استان به هيچ وجه گوشت و مرغ خارج از شبكه توزيع را خريداري نكنند.

وي يادآور شد: ضدعفوني دستگاه‌هاي خودپرداز در چهارمحال و بختياري تنها بايد از طريق خود بانك‌هاي عامل انجام شود.

وي اظهار داشت: ساعت‌كاري دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري مانند ساير نقاط كشور براساس همان روال عادي خواهد بود.
تعداد بازدید: 1725
Powered by DorsaPortal