۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
1399/06/26 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2020-09-16_10-20-25C.jpg
مردم نگران کمبود واکسن آنفولانزا نباشند/توزیع واکسن حداکثر تا دو هفته آینده
وبدا؛ معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم نگران کمبود واکسن آنفولانزا نباشند، واکسن به میزان کافی از طریق وزارت و بخش خصوصی تامین شده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر شهنام عرشی در برنامه زنده شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری مورخ 25 شهریورماه 99 افزود: حرکات و رفتار ویروس کرونا ناآشنا است، بنابراین همچنان باید توجه ویژه به رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم و مردم بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر بگیرند.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تلاش بسیاری زیادی در بخش بهداشت و درمان در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است، ادامه داد: آنچه در این استان بیش از دیگر استان‌ها به چشم می‌خورد استفاده همگانی مردم از ماسک است.
وی عنوان کرد: در آستانه فصول سرد سال هستیم لذا باید محافظت فردی بیشتر باشد.
عرشی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای انجام شده مشخص شد در مراکز 16 ساعته و دیگر مراکز تابعه بهداشت و درمان در چهارمحال و بختیاری اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن آنفولانزا در هیچ کجای کشور توزیع نشده است و حتی پرسنل بهداشت و درمان نیز این واکسن را دریافت نکردند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود حداکثر طی دو هفته آینده این واکسن توزیع شود.
وی یادآور شد: هیچ نگرانی بابت واکسن آنفولانزا نباید وجود داشته باشد، چراکه میلیون‌ها دوز واکسن از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی خریداری شده است.
عرشی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت چندین برابر سال‌های قبل واکسن آنفولانزا خریداری کرده است و اولویت تزریق این واکسن با گروه‌های پرخطر همچون افراد بالای 60 سال، زنان باردار، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای است، گفت: مردم عجله‌ای برای تزریق این واکسن نداشته باشند.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: نباید نگرانی آنچنانی از بابت بیماری کرونا داشته باشیم بلکه نگرانی عمده بیماری کرونا است چراکه قدرت سرایت بیماری آنفولانزا 10 برابر کمتر از کووید_19 است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تلاش‌های بسیار زیادی درخصوص مبارزه و کنترل بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام داده است، افزود: مردم همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشند تا کادر و پرسنل بهداشت و درمان نتیجه این اقدام مردم را ببینند.
تعداد بازدید: 930
Powered by DorsaPortal