۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
1399/06/27 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/8W4A7731CCCCCCCCCC.JPG
انتخاب شعار "ایمنی کارکنان خدمات سلامت" برای روز جهانی ایمنی بیمار
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به نامگذاری 17 سپتامبر بعنوان روز جهانی ایمنی بیمار از سوی سازمان جهانی بهداشت از سال 98 ، از انتخاب شعار" ایمنی کارکنان خدمات سلامت" برای این روز در سال جاری خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی افزود: هر ساله روز جهانی ایمنی بیمار، بمنظور کاهش صدمات و آسیب های وارده به بیماران با تاکید بر 3محور برگزار می شود.
وی، از جمله محورهای مورد تاکید، به ارتقاء سطح آگاهی و توانمندسازی و جلب مشارکت بیماران و جامعه در ارتقاء پیامدهای خدمات سلامت اشاره داشت.
دکتر رحمانی افزود: ایجاد فرهنگ ایمنی بیمار در بیمارستان ها و مراکز درمانی با ترغیب گزارش دهی وقایع ناخواسته ایمنی بیمار و سازمان دهی مدیریت خطر واکنش و پیشگیرانه را از دیگر محورهای 3گانه برشمرد.
وی گفت: نقش سیاست گذاران و دولت مردان در ایجاد خط و مش ها و استراتژی های مناسب جهت ارائه خدمات بیمار سومین محور مورد تاکید در راستا کاهش صدمات و آسیب ها به بیماران است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: در راستای ارتقاء ایمنی بیماران ضمن انجام بازدیدهای مدیریتی ایمنی بیمار، تقدیر از کارشناسان هماهنگ کننده ایمنی بیمار و فعالان این حیطه در بیمارستان ها ، تهیه و توزیع پوستر و آموزش با موضوع ایمنی بیماران، کارکنان و کرونا، بر گزارش دهی وقایع ناخواسته و پیشگیری از آنها در مراکز درمانی استان نیز تاکید شده است.
تعداد بازدید: 938
Powered by DorsaPortal