۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
1399/09/10 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/unnamedCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
حذف انگ و توجه به دریافت خدمات سلامت برای همه، محورهای هفته ایدز
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: حذف انگ و تبعیض و توجه به عموم افراد جامعه جهت دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور، از کلیدهای اصلی مواجه با اپیدمی‌هایی از قبیل کووید_19 و HIV است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: شعار جهانی امسال روز جهانی ایدز در سال 99 " همبستگی جهانی، مسؤولیت مشترک" است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همه ساله اول دسامبر به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده است، ادامه داد: در سال 2020 ، توجه جهان بر اپیدمی کووید_19 و تاثیری است که بر معیشت مردم گذاشته است.
وی با بیان اینکه در شرایط بحرانی همچون اپیدمی کووید_19، برجسته‌سازی نیازهای افرادی است که با HIV زندگی می کنند، عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران این مقطع زمانی خاص همزمان با سایر کشورهای جهان در نظر گرفته و به عنوان "روز جهانی ایدز" در تقویم رسمی کشور گنجانده شده است.
جزایری خاطرنشان کرد: روز جهانی ایدز امسال نیز همانند همیشه اهمیت دارد تا این نکته به افراد و دولت‌ها یادآوری شود که هنوز نیاز اساسی برای افزایش بودجه جهت مبارزه با ویروس HIV برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی، تاثیر HIV بر زندگی افراد و بهبود کیفیت زندگی افرادی است که با با این بیماری زندگی می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: علی رغم فعالیت‌ها و اقداماتی که در طول سالیان گذشته انجام شده، هنوز چالش‌های بسیاری وجود دارد که می بایست به آن توجه شود.
وی اضافه کرد: به منظور اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص، "هفته اطلاع‌رسانی ایدز" از 17 – 11 آذر ماه مد نظر قرار گرفته است، اهداف مورد نظر در این هفته اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص HIV/ ایدز و اهمیت پیشگیری از آن، جلب حمایت سیاستگزاران، مسؤولان و سازمان‌ها از برنامه‌های اطلاع‌رسانی و کنترل HIV/ ایدز و افزایش همکاری‌های بین بخشی، معرفی اقدامات، دستاوردها و چالش‌های موجود در زمینه برنامه‌های HIV/ ایدز در کشور، جلب مشارکت انجمن‌های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه‌های پیشگیری و کنترل HIV/ ایدز در کشور و برجسته‌سازی شعار روز جهانی ایدز و نهادینه کردن آن هستند.
جزایری به نامگذاری روزهای هفته اطلاع‌رسانی ایدزاشاره و یادآور شد: سه شنبه 11 آذربا عنوان افزایش تاب‌آوری سازمانی و افزایش دسترسی به خدمات و اطلاعات در شرایط بحران، چهارشنبه 12 آذر با عنوان خانواده و HIV، پنج شنبه 13 آذر با عنوان رسانه و HIV، جمعه 14 آذر با عنوان جوانان، نوجوانان و HIV شنبه 15 آذر با عنوان مسؤولیت اجتماعی و HIV یکشنبه 16 آذر با عنوان نقش سازمان‌ها و HIV و دوشنبه 17 آذر با عنوان نگاه مثبت، زند گی مثبت نامگذاری شده است.
تعداد بازدید: 213
Powered by DorsaPortal