۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
1399/10/29 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2020-02-29_15-05-29CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
آمار کاهشی کرونا نباید موجب سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مردم باید در رعایت اصول و نکات بهداشتی از هرگونه غفلت و سهل انگاری خودداری کنند.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی اظهار داشت: خوشبختانه با همراهی و همدلی مردم استان، زحمات کادر درمان و حمایت فرابخشی از سوی سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، وضعیت با ثباتی درخصوص بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری حاکم است.
وی افزود: البته هشدار‌های نگران‌کننده‌ای درخصوص افزایش تعداد بیماران سرپایی از برخی نقاط کشور به گوش می‌رسد که لزوم توجه و رعایت بیش از پیش اصول بهداشتی از سوی مردم و مسئولین را می طلبد.
دکتر شیرانی اضافه کرد: باید از کوچکترین غفلت و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی خودداری شود تا علاوه بر رفع خستگی کادر بهداشت و درمان، مردم و جامعه از خسارات روحی، روانی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس درامان باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در بیست و نهمین روز از دیماه سال 1399 گفت: طی 24 ساعت گذشته 49 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 30 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
وی اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 3 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی ادامه داد: هم اکنون 72 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 48 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی افزود: خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش نشده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان 734 نفر می‌باشد.
دکتر شیرانی یادآور شد: هم اکنون 11 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید: 266
Powered by DorsaPortal