۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
1400/01/22 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/unnamedCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ابلاغ شد

وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابلاغ گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در گفت‌وگوی تلویزیونی بخش خبری 20 صدا و سیمای مرکز استان به تشریح، وضعیت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری و ضرورت های گذر از موج چهارم این بیماری،اجرای محدویت ها کرونایی و اجرای گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه گیری کووید-19 مبتنی بر "واکسیناسیون عمومی با هدف قطع زنجیره انتقال و کاهش مرگ و میردر قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخت.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط سختی را پشت سر می گذاریم و تا دو هفته آتی روزهای حساسی در پیش داریم.
به گفته وی، هم اکنون بیش از 87 درصد شهرها در وضعیت قرمز قرار گرفته و دید و بازدیدها و هم نشینی ها شرایطی را فراهم نموده که در بیمارستان های استان با ازدحام مراجعین و تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی مواجه هستیم.
جزایری افزود: از ویژگی های ویروس جهش یافته کرونا، سرعت بالا انتشار، سهمگین و حجیم تر بودن این موج و بی سابقه بودن تعداد مراجعین سرپایی، بستری و فوتی های ناشی از این بیماری است.
وی اظهار داشت: گام پنجم طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ابلاغ و ضمن تشدید بیماریابی ها، اقدامات حمایتی به مدت 6 ماه انجام می شود.
وی با بیان اینکه ، با اعمال محدودیت ها، حدود 28 رده شغلی مجاز به فعالیت هستند افزود: انتظار می رود، اتحادیه های شغلی داوطلبانه با پیوستن به کمپین و تعطیلی شغلشان، برای کنترل شیوع بیماری کرونا همکاری نمایند.
جزایری اظهار داشت: بازرسی ها برای اجرای محدودیت های اعمال شده، در 4حیطه توسط 4گروه نظارتی با همکاری برون سازمانی و مشارکت سایر سازمان ها در حال انجام است.
وی با بیان اینکه، با پروتکل شکنان برخورد جدی می شود و اقدامات خوبی از سوی تعدادی از دادستان ها برای برخورد با برگزار کنندگان مراسم های عزا و عروسی در استان انجام شده است متذکر شد، ادارات و بانک ها نباید به بهانه معطل ماندن مراجعین از اجرای مصوبه کاهش کارمندان خودداری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رساندن میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به بالای 90 درصد تا پایان فروردین ماه جاری از اهدافی است که برای کنترل شیوع بیماری کرونا دنبال می شود.
تعداد بازدید: 170
Powered by DorsaPortal