۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
1400/01/22 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/IMG-20210411-WA0089.jpg
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پیامی روز دندانپزشک را تبریک گفت

وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پیامی به مناسبت 23 فروردین ماه مصادف با روز دندانپزشک، این روز را به جامعه دندان‌پزشکان چهارمحال و بختیاری تبریک گفت.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی در این پیام اظهار داشت: دندانپزشکان بخشی مهم و ارزشمند از جامعه پزشکی و حوزه سلامت هستند که با توجه به خدماتی که در راستای درمان بیماری‌های دهان و دندان، ارتقای سطح سلامت و پیشگیری و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه ارائه می‌دهند نقش آنان در ارتقا سلامت فردی حائز اهمیت است.
وی افزود: با شیوع ویروس کشنده کرونا و به دنبال آن تعطیلی بیشتر کسب و کارها، مشاغل پیشتاز خط مقابله با بیماری شامل کادر درمان، پزشکان و دندانپزشکان با ماهیت مبارزه با ویروس، حفظ و ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، مداوا و کاهش آلام ناشی از بیماری بویژه کووید 19جهادگرانه در این مدت فعالیت کردند که قابل تقدیر و ستایش است.
در ادامه پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد آمده است: این قشر خدوم و تلاشگر در شرایط سخت کرونایی بنا به ماهیت حرفه و لزوم برخورد نزدیک و مستقیم با بیمار و علیرغم در خطر بودن سلامتی خود و خانواده هایشان همچنان در صحنه ماندند و به مداوای بیمارانشان پرداختند.
وی یادآور شد: دندانپزشکان با پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه، نقش بی بدیل در ارتقاء سلامت فرد و جامعه ایفا می‌کنند چراکه امروزه مشخص شده که حفظ سلامت دهان و دندان، می تواند از بروز بسیاری از بیماری های دیگر جلوگیری نماید.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: 23 فروردین سال 1360 به بهانه تصویب طرح تربیت بهداشتکاران دهان ودندان, روز دندانپزشک نامیده شده است، این روز را به همکاران به ویژه اساتید، اعضای هیئت‌علمی، دندانپزشکان و دانشجویان تبریک عرض نموده و قدردان زحمات و تلاش‌های همه فعلان در این حوزه در سطح استان چهارمحال و بختیاری هستم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان می افزاید: ضمن تقدیر و سپاس از تمامی خدمت‌گزاران نظام سلامت استان، آرزوی سلامتی و بهروزی را برای همه عزیزان از درگاه خداوند متعال خواستارم.
تعداد بازدید: 259
Powered by DorsaPortal